Ik werk ook op vmbo en krijg inderdaad ook alle vakanties en vrije dagen (pinksteren, pasen etc) boven op mijn zwangerschapsverlof. Aangezien ik 9 dagen later ben bevallen dan de uitgerekende datum en mijn verlof eigenlijk zou eindigen in de zomervakantie, maar ik er mooi nog een paar weken bij optellen. Ben 25 maart met verlof gegaan en mijn verlof eindigd op 29 oktober...luxe he
Elk jaar wordt vastgesteld welke vakantieweken 'verplicht' zijn, en welke niet. Bij mij is het zo dat de herfst en kerstvakantie erin vallen. (ik ben docent op het MBO) Deze vakanties tellen dit jaar niet mee als 'verplichte' en kan ik dus niet achter mijn verlof aanplakken. Vraag het even na bij je administratie, daar weten ze precies welke vakanties wel en niet tellen. Succes!
Ik ben (nog) niet zwanger. Nu bij de administratie navragen is vragen om geroddel, ben ik bang. De kleine vakanties had ik als vanzelfsprekend al als verloren beschouwd. De zomervakantie, daar kan ik alleen maar concrete info over vinden m.b.t. primair en voortgezet onderwijs... Ik ben benieuwd of die 3-weken-regel daarvoor geldt. En hoe zit dat dan als het verlof de vakantie deels overlapt? Dan ook al 3 weken tegoed?