wat moet ik met mijn baas?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door cinny75, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi
    ik heb toch wel een ernstig probleempje denk ik.
    ik ben 20 weken zwanger ,doe mijn werk goed en ben nooit ziek.
    hij weet natuurlijk dat ik wanger ben.
    maar ieder keeer als ik nu op het werk kom,maakt hij zoals hij dat noemt een grapje,
    hij noemt me zwangere koe en drachtige nog wat.
    ik weet dat ik dit niet moet accepteren van mijn baas,maar ik heb zo weinig zin in hommeles.
    hoe zouden jullie hier mee omgaan?
    want het is toch niet normaal meer......
    trouwens,ik ben niet dik of zo hoor.(en dan nog hoeft hij deze dingen niet te zeggen)
    x

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Cinny,

Nee het is inderdaad niet de bedoeling dat je werkgever zulke dingen zegt. Hij kan het grappig bedoelen, maar geloof dat ik het ook niet zo grappig zou vinden.

Je hoeft er geen hommeles om te maken, maar je kan wel zeggen dat je dat soort opmerkingen niet waardeert. Als je niks zegt, denkt hij dat je het prima vind, ook al is hij ongepast.

Succes ermee.

Groetjes,
    Elvira

3. Bri

Bri Niet meer actief

Gewoon op een rustige manier zeggen dat je het niet zo leuk vindt om zo genoemd te worden. Sommige mensen hebben niet door dat dit soort opmerkingen niet (altijd) leuk zijn om te horen. Ik had ook een collega die mij nog wel eens aansprak met 'hé bolle'... totdat ik haar heb gezegd dat ik dat geen aardige benaming vond.

4. Ik vind het nogal respectloos.. Ook al ziet hij dat als grapje..

Gewoon rustig aangeven dat dat niet leuk vind..

5. Niet meer actief

Prima adviezen. Ik zou hem één op één aangeven dat ik het vervelend vind dat hij dat zegt. Als je vanuit jezelf praat en bij je eigen gevoelens blijft moet dat vast goed gaan. Ik zou het niet negeren maar zeker iets aan doen!

Succes

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hmmm, keer op keer dezelfde 'grap' maken? Zelfs als een opmerking de eerste keer grappig is, de tweede keer is het al een stuk minder en daarna wordt het vervelend. Het lijkt er een beetje op dat hij zich geen houding weet te geven.

Inderdaad, gewoon rustig zeggen dat je het niet leuk vindt.

7. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Mijn baas niet maar veel colleg'a zeggen hele dagen niet anders dan he dikke, fatass, bolle ed maar moet zeggen dat het ik het ook niet echt leuk vindt nee maja laat ze maar, ben niet dik verder gelukkig en trots op bollige buikje ;)

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou de eerste de beste baas of collega die mij voor iets uitmaakt krijgt toch een lading rottigheid van mij over zich heen!
    dussss bij deze zijn jullie gewaarschuwd !
    niet pikken dus......en anders een opmerking geven tja bij mij is er een reden voor is jouw vrouw ook soms zwanger?
    laat ze t heen en weer krijgen.owwwwww mijn hormonen sorry dames.........

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mirell... gelijk heb je!
    Ik vind het ook niet kunnen!
    Veel zwangere vrouwen voelen zich al wat onzekerder of minder prettig voelen in hun lichaam en dan moeten ze ook nog eens van die domme opmerkingen en zogenaamde grapjes verdragen?
    Mooi niet!
    ;)

Deel Deze Pagina