Zwangerschapsverlof en uitzendkracht

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Batchie, 4 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik word nu echt een beetje gek van het uwv, elke medewerker verteld wat anders joh.
    Misschien weten jullie hier antwoord op..
    Sinds ik 26 weken zwanger ben zit ik thuis, en nu is mjin verlof dus 6 weken eerder ingegaan. Ze hebben toen dr tijd bij de uwv een fout gemaakt die ze op een 1 of ander manier niet kunnen herstellen nog (nl dat ik gewoon ziek ben ipv ziek wegens xde zwangerschap, ik lig vanaf week 31 continu in het ziekenhuis aan de weeenremmers omdat ze denken dat die kleine eerder komt en loop al een tijdje rond met 2cm ontsluiting)

Nu heb ik een brief van ze gekregen dat het geld dat ik dus krijg als uitkering hetzelfde is als mijn ZW uitkering (21 euro per dag) Terwijl mij vaker aan de telefoon is verteld dat dat bedrag juist gelijk staat aan het bedrag wat ik de laatste 4 weken heb verdiend toen ik nog werkte..

ik snap er nu helemaal niks van, en van die "doosjes"aan de lijn snap ik ook niks :evil:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kun je er niet heen gaan en dan met 1 persoon dingen afspreken?

Dit lijkt verdacht veel op " van het kastje naar de muur" :confused:

De een zegt dit, de ander weer dat.

Duidelijkheid van 1 persoon, en persoonlijk( niet telefonisch) lijkt mij beter dan nu maar afwachten welk doosje er gelijk had.

succes ermee, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt,

3. Niet meer actief

Batchie,

Als je ziek wordt bij het UWV krijg je 70% van je loon. Er zijn uitzonderingen daar gelaten bv ongeluk tijdens arbeid of als je geloof ik een WAO status hebt. Je kan een boel vinden op de UWV site Maar betaalt jouw werkgever niet je ziektewet? Of heb je geen werk meer.

Ik weet weet voor drama het bij het UWV is en je moet zelf overal van op de hoogte zijn anders heb je een probleem. Het is mijn nooit gelukt om persoonlijk met iemand af te spreken zoals Bosi voorstelt, maar niet geschoten is altijd mis. Het vervelende is ook dat je nooit de zelfde persoon spreekt.

Veel sterkte.

Gr Nathasja

ps als je in de ziektewet zit is je uitkering inclusief vakantiegeld dus let daar goed op.

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ziekte door zwangerschap krijg je 100% van je laatstverdiende loon, bij gewone 70%. Volgens mij klopt dit dus niet. Probeer een vaste contactpersoon bij het UWV te krijgen, zodat je niet steeds je hele verhaal opnieuw moet doen.

5. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    klopt, ik heb eerst in augustis een vrouw van het uwv op bezoek gehad, en zij had me gelijk ziek verklaard vanwege de zwangerschap.. Ik kon nl niet eens lopen en had tijdens het gesprek veel last van pijnlijke harde buiken. Heb het haar ook laten voelen, daarna moest ik alsnog bij een verzekeringsarts komen die me zwaar heeft gemarteld. Hij zei eerst dat hij me maar vopor 70% kon ziekmelden omdat hij mijn klachten niet ernstig genoeg vond. Na wat discussieren vond het het toch wel ok. ik moest namelijk rust houden om een premature geboorte te voorkomen. Sinds 7-10 lig in continu in het ziekenhuis en dat weten ze daar ook bij het uwv en nog wat er niks veranderd in het percentage. Ik heb toen een aantal maal gesproken met medewerkers van daar en die zeiden dat ik al op 100% stond. Wat dus niet zo is, want als je 21 euro per dag krijgt kom je uit op ong 100 euro per week en geen 75 zoals ik krjig.

en in die telefoongesprekken hebben ze dus ook gemeld dat een zw uit niks te maken heeft met je zw uitkering..

Anyway, ik heb ze vandaag weer gebelt en die persoon zei weer nee hoor mevrouw het is gewoon 100% van wat je =in je laatste 4 GEWERKTE weken jhebt verdiend.. Toen vroeg ik of ik een afspraak kon maken met iemand daar zei ze dat alles telefonisch gaat daar :s

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja lekker makkelijk, :(

Dan zou ik als je weer wordt gebeld net zo lang aan de telefoon blijven zodat alles duidelijk is en boven tafel komt. Ook al duurt het een uur.
    Zet al je vragen op papier, en neem niet genoegen met een vaag antwoord op je vragen.

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    hoi Batchie,

Als je ziek door zwangerschap bent, heb je RECHT op 100%. Heb dit zelf ook meegemaakt. Ik kwam met 16 weken thuis te zitten door bekken klachten. Ik heb trouwens nooit een bedrijfsarts over de vloer gehad. Alleen telefonisch.
    Het is wel zo, dat als je dus thuis zit door zwangerschapsziekte, je verlof met 6 weken voor de uitgerekende datum ingaat, ipv 4 weken.

Succes

Liefs Juud

8. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi Batchie,

Ik snap soms ook niks van de berekeningen van het uwv, maar is het niet zo dat er nog wat afgaat bij die 21 euro per dag, het is nl een bruto daguitkering.
    Dus bruto 21 euro per dag is 105 euro per week ( 5 dagen ) bruto, dus misschien gaat er nog wel iets af.
    Dit kan je zien op je loonstrook die je wekelijks krijgt.

Je mag pben hoor, misschien kunnen we de loonstrook even vergelijken.

Groetjes MB2005.

Deel Deze Pagina