hallo allemaal, vraagje, wanneer vertel je ongeveer aan je baas dat je zwanger bent? Is daar een regelgeving in ofzo, dat je het ver vooruit dient aan te geven? Ik ben 1 feb begonnen bij nieuwe werkgever, die op voorhand al aangaf dat het een fulltime functie is en niet part time kan worden. Toendertijd was ik helemaal niet bezig met zwanger worden maar ben het nu wel en vrees dat mn baan hierdoor op de tocht komt te staan. Heb een jaarcontract, dus tot eind januari 2008, en ben in dec dit jaar uitgerekend... graag hoor ik wat tips xx
je hoeft het pas 3 weken voor je ingaande verlof te vertellen.. maar het is natuurlijk een stuk netter als je het rond de 3 maanden verteld
Het ligt er ook een beetje aan of je fulltime terug wil komen of niet. Ondanks dat het einde van je contract tijdens je zwangerschapsverlof valt, hoeft hij die niet te verlengen. Als je hierna parttime wilt gaan werken denk ik dat het wat moeilijker wordt. Maar inderdaad vertel je het meestal rond de drie maanden, soms een maandje meer als dat gunstiger is. Succes!
hi, dank voor jullie reacties. ik weet nog niet wat ik na de bevalling wil gaan doen, in principe wil ik wel blijven werken maar vooralsnog denk ik niet dat dat fulltime gaat worden. maar aangezien mijn contract eind januari afloopt en ik dus 29 december uitgerekend ben, en je "normaal" na de bevalling ca 10 wkn recht hebt op verlof, wat gebeurd er dan met die overige 6 weken? krijg je dan ook verlof via het cwi ofzo? vind het echt wel klote, omdat ik het heel erg naar mn zin heb en graag zou willen blijven maar ben bang voor hun reactie... x
Het beste is om het zsm aan je werkgever te vertellen. Zie daarvoor ook mijn uitleg in topic http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=44999 Dit gaat over precies hetzelfde onderwerp nl
ik heb het me baas eigenlijk meteen vertelt met als gevolg dat ik nu geen werk meer heb. mijn contract werd niet verlengt. ik doe me best met soliciteren maar me buik ja die kan ik moeilijk verbergen.