Ik heb even een vraagje over de berekening van de WAZO uitkering. Mijn vermoedelijke bevallingsdatum is 7 maart 2015. Ik ga 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof, dus per 24 januari 2015. Ik werk op dit moment voor een uitzendbureau. Ben gestart met werken op 8 december 2014 en hoop dat ik tot 24 januari 2015 kan blijven werken. referteperiode Klopt het dat mijn referteperiode van 1 december 2013 t/m 30 november 2014 is? Dan ben ik dus gaan werken na mijn referteperiode. Om de hoogte van mijn WAZO te berekenen kan ik dan het SV loon verdiend in de periode 8 december 2014 t/m 23 januari 2015 bij elkaar optellen en delen door het aantal gewerkte dagen? Dat is dan mijn dagloon? En mijn WAZO weekuitkering wordt dan dagloon x 5? Toeslag Ik ben alleen en dus vanaf de geboorte een alleenstaande moeder. Als mijn WAZO uitkering lager is dan de voor mij geldende bijstandsnorm kan ik dan een toeslag krijgen hiervoor? Of moet ik hiervoor dan toch een aanvulling via de bijstand vragen? alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!
Beste EmberSapulette, Je hebt een aantal vragen over de berekening van je zwangerschapsuitkering. - Klopt het dat mijn referteperiode van 1 december 2013 t/m 30 november 2014 is? De hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op je Sociale Verzekeringsloon bij je laatste werkgever vanaf de voorlaatste maand voor het verlof. Het gaat hierbij inderdaad om een periode van een jaar. Ben je na deze periode bij je werkgever in dienst gekomen? dan delen we je SV-loon door het aantal werkbare dagen vanaf het begin van je dienstverband tot de dag waarop je met verlof gaat. Van het dagloon dat zo berekend wordt ontvang je voor 5 dagen per week 100%. -ls mijn WAZO uitkering lager is dan de voor mij geldende bijstandsnorm kan ik dan een toeslag krijgen hiervoor? Je kunt tijdens een WAZO geen toeslag ontvangen. De Toeslagenwet geeft UWV de mogelijkheid je aan te vullen tot het sociale minimum. Deze aanvulling mag alleen nooit aanvullen tot een hoger bedrag dan je dagloon. Omdat jij hier al 100% van gaat ontvangen kan daar geen aanvulling op toegekend worden. Zit je toch onder het sociale minimum? Dan kun je inderdaad bij je gemeente een aanvullende bijstand aanvragen. Hierbij de actuele informatie over de berekening van de WAZO en de Toeslagenwet. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare