zwangerschapsverlof en ziekte

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door karin29, 29 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi mensen,

Heb gelezen dat wanneer je ziekt wordt je zwangerschapsverlof automatisch zes weken van te voren ingaat. Bij mij is dat ook zo omdat ik vanaf 16 juni 4 uur per dienst werk i.p.v. 8. Tussendoor ben ik welleens een dag helemaal thuis gebleven omdat het vanuit bekkeninstabiliteit helemaal niet ging. Werk dan wel thuis op momenten dat het lukt.
    Is het zo dat ze mijn zwangerschapsverlof doordat ik soms nog een dag thuis ben geweest eerder dan 6 weken in kunnen laten gaan??? of blijft het gewoon op 6 weken van te voren staan?

Groetjes Karin

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ze kunnen het niet eerder dan 6 weken in laten gaan. Ze kunnen wel die ziektedagen doorgeven aan het UWV als ziekte door zwangerschap, dan krijgen ze 100% vergoeding van het UWV. Maar jouw verlof gaat dus 6 weken voor de uitgerekende datum in, ook al ben je al langer thuis.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
  4. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllloo,

Thanx. Gelukkig zeg!! . Ja het UWV is al op de hoogte van het feit dat ik maar 4 uur per dienst werk. Mijn afdelingshoofd geeft aan dat wanneer het echt niet gaat ik thuis kan blijven en evt thuis kan werken zodat ik toch uren maak.
    Vraag me nu af of ik me dan toch gewoon ziek moet melden als ik die dag die 4 uur niet naar het werk kan komen?
    Het UWV doet namelijk heel moeilijk en heb echt zoiets van niet weer al die brieven en toestanden voor 4 uurtjes.
    Mijn werkgever krijgt toch al gewoon ziektegeld van het UWV.
    Wat denken jullie?
    Groetjes Karin

5. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Als jij thuis werkt, dan werk je ook gewoon, lijkt me. Dus ziekmelden lijkt me niet nodig.
    Maar informeer even bij jouw baas.

6. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo,

Ja dat zou het makkelijkste zijn. Deze is op vakantie tot 14 aug. 10 aug ga ik met zwangerschapsverlof vandaar.
    Groetjes Karin

Deel Deze Pagina