Krijg je ook een uitkering als je samenwoond

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Pien, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien

Pien Lid

19 jul 2006
    17
    0
    0
    Planner
    Noordwijk
    Misschien een onnozele vraag maar stel mijn contract word niet verlengd in mij zwangerschapsverlof. Kan ik me dan gewoon melden bij het uwv ondanks dat mijn vriend gewoon een full-time baan heeft en krijg ik dan ook een uitkering zolang ik geen baan heb??? En hoe word dat dan gerekend want ik werk nu full time maar wil na de geboorte graag drie dagen gaan werken. :confused: Ik ben echt een leek met deze zaken, heb altijd vanaf mijn 16de full time gewerkt en sávond school. :(: :(

2. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Als jou contract niet word verlengt,heb je recht op een ww uitkering.
    Die kan je aanvragen bij het uwv.

Liefs Wendy

3. Pien

Pien Lid

19 jul 2006
    17
    0
    0
    Planner
    Noordwijk
    Dank je wendy.

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Je krijgt een uitkering ja...
    Dat wordt gebaseerd op het aantal uur dat je gewerkt hebt en het aantal uren dat je wilt gaan werken.

Als je 3 dagen wilt werken krijg je een uitkering voor die 3 dagen.

Het is een hele papierhandel en gedoe, maar je krijgt wel je centjes waar je recht op hebt. :D

5. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Inderdaad gewoon ww aanvragen.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je hebt recht op een ww uitkering als je in de voorgaande 36 weken er 26 hebt gewerkt (ziektewet niet meegerekend, de weken dat iemand in de ziektewet zit moeten weer bovenop de 36 wkn worden gerekend)

je uitkering die je ontvangt, en het maakt daarbij niets uit of je samenwoont of niet, is 70% van je laatst verdiende loon, ongeacht of je van plan bent nadat je recht op ww is verlopen van plan bent minder te gaan werken...je krijgt je ww op basis van je voorgaand inkomen, en niet aan de hand van wat je straks wilt gaan doen...

wel moet je zodra je contract is afgelopen je direct in laten schrijven bij het cwi, en via hun gaat normaal gesproken de aanvraag voor een ww uitkering, echter als jij nu al zou weten dat je contract niet verlengd wordt, zou je je baas ook kunnen vragen dit op papier te zetten, of je al in te laten schrijven bij het cwi met daarin dat je tot die en die datum zeg 10 september werkt, en daarna werkloos bent...

succes meid

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je al recht hebt op een ww uitkering (26 wkn gewerkt van de voorgaande 36 wkn) wordt de uitkering berekend aan de hand van je laatst verdiende loon (70%), en niet het loon werk wat in de toekomst ligt....

dus wat jij zegt 3 dagen als je 3 dagen wilt gaan werken gaat niet op, je kunt wel zoveel willen maar zo werkt het gelukkig niet...
    loon naar hetgeen je verdiend hebt (70%)

8. Pien

Pien Lid

19 jul 2006
    17
    0
    0
    Planner
    Noordwijk
    Dank julllie wel het is misschien helemaal niet nodig maar wel fijn even te weten. Groetjes!!

9. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    en ze mogen je niet ontslaan tijdens zwangerschap/verlof... oo leuk om te weten suuces..

Deel Deze Pagina