Beste mensen van het UWV, Ik zit sinds eind september in de ziektewet. Per 15 december ben ik weer voor 75% gaan werken. Mijn baas heeft voor mij een ziektewet-uitkering ontvangen. Mijn zwangerschapsverlof is aangevraagd, daarvan heb ik ook een ontvangstbevestiging gehad. Mijn uitgerekende datum is 10 maart. Het verlof was alleen aangevraagd voor 4 weken van tevoren, maar later bleek dat als je nog in de ziektewet zit, je 6 weken van tevoren al met verlof moet. Ik ben dus per 28 januari met verlof gegaan, terwijl de aanvraag gedaan is voor 11 februari (met 36 weken). Ik heb alleen nog nooit een bevestiging gehad dat mijn zwangerschapsverlof nu geregeld is, terwijl ik dat volgens de ontvangstbevestiging uiterlijk twee weken na 11 februari zou krijgen. Die datum is inmiddels verstreken. Dus hoe zit dat nou? Ik zou graag een brief krijgen waarin de begindatum van mijn verlof vastgesteld wordt. Alvast bedankt voor jullie reactie!
Beste Josje83, Vervelend dat je al met verlof bent, maar dat de verlofuitkering nog niet is geregeld. UWV heeft enige tijd nodig om je aanvraag te kunnen beoordelen. Daarom proberen we je uiterlijk binnen vier weken nadat we de aanvraag hebben ontvangen een beslissing te nemen over de aanvraag. Zodra de aanvraag is beoordeeld, staat de beslissing over de uitkering op MijnUWV. Ik kan uit de informatie in je vraag niet afleiden wanneer je werkgever het verlof voor je heeft aangevraagd. Misschien kun je dat eens controleren bij je werkgever. Is dat meer dan vier weken geleden? Neem dan contact op met UWV (0900-9294). Ik wens je een fijn verlof! Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV