avondje weg / oppas

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Krekeltje, Dec 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Over een paar dagen komt er een meisje bij ons kennis maken, die graag onze oppas zou willen worden.
    :) Ik vind het echt heel spannend om een onbekende in huis te halen, ook omdat onze dochter best heel eenkennig is.
    We zoeken een oppas om af en toe een avondje weg te kunnen (eten of bios) en om op verjaardagen te kunnen gaan. Het zal niet vaak zijn en meestal ook niet heel laat ofzo.

Nu heeft iemand van dit forum dit meisje aangeraden, omdat zij haar een hele fijne oppas vindt. Dat vind ik wel een geruststelling.
    Maar welke vragen stel je eigenlijk bij de kennismaking?
    En hoeveel betalen jullie de oppas?

Het is een meisje van 17 jaar, en woont ook redelijk in de buurt.

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vragen die je kunt stellen: rookt ze (zo ja, dan graag buiten), kan ze vrijwel elke dag in de week (handig met etentje of verjaardag), hoe ze het op andere oppasadressen doet.
    Laat haar komen op het moment dat je dochtertje wakker is, kunnen ze samen kennis maken. Werkte bij onze oudste in zijn eenkennige periode goed, hij staat nu te springen als de oppas komt.

Voor vergoeding kun je op de site van het Nibud kijken, die rekenen met iets van €3-4. Wij betalen onze oppas €5. Ze kwam als 18-jarige en is nu 22.

3. Krekeltje

We gaan inderdaad kennismaken als mijn dochter ook wakker is. En dan kunnen ze ook nog even samen spelen of gaan wandelen.
    Ik ben uitgegaan van Nibud idd, en zij gaf aan meestal 3-3,50 euro te krijgen.
    Mijn dochtertje is nu 10 mnd.

4. Krekeltje

Nog meer ervaringen?

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Naast de betaling (nibud) wordt een fles cola en een zak chips ook altijd gewaardeerd ;). Als ik naar mezelf kijk dan paste ik al op 13-jarige leeftijd op 3 kinderen. Allergie, spugen, broek plassen, huilen het ging me allemaal prima af.

Je kunt wat vertellen over het vaste bedritueel, waar ze alles kan vinden, tel nr achter laten op briefje etc. Laat het los, het komt allemaal goed!

Toen ik voor het eerst een oppas had zat de luier verkeerd om. Daar moest ik om lachen, wat geeft het nou? Wat ik erg leuk vond was als ik een keer mee mocht eten. Ik kon dan precies zien hoe de ouders met hun kinderen om gingen.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Idd handig om Nibud aan te houden, wij hebben dat destijds niet gedaan (wist heel niet dat zulke dingen daar stonden..). Wij geven ze nu 10 euro per avond oppassen. We hebben twee kleine kinderen en in principe liggen ze al op bed als ze komt. Daarnaast altijd koffie/thee/frisdrank en koek/chips o.i.d. Ze komt in ieder geval niets tekort! (hopen we dan) :D

En het meisje laten komen als je kindje wakker is ja, zodat je even kunt zien of ze een 'klik' hebben. Onze oppas is eerst een paar keer overdag geweest, half uurtje ofzo. Toen kenden ze haar en nu gaat het prima.

Succes!

7. debie

debie VIP lid

Jun 5, 2007
    8,533
    0
    0
    hier geef ik wisselend 4-5 euro per uur. Gaf ze zelf aan dat bedrag, ze is 19 en heb drie kinderen. Als ze wakker zijn 5 en rond ik eindbedrag naar boven af, slapen ze meestal 4 euro. Een keer moest ze de kids op bed leggen maar dan hebben wij ze zelf al in pyjama e.d.

8. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik ben zelf oppas bij 3 gezinnen, 2 met 2 kids en 1 met 4 kids. Bij de gezinnen met 2 kids krijg ik 5 euro per uur (ik pas een hele dag in de week op bij het ene gezin, een jongetje van 3 en een meisje van net 1 jaar) en doe dus alles aan de verzorging.

Bij het gezin met 4 kids ben ik 1 avond per 2 weken; ik krijg daar 8 euro per uur. Wel veel, maar er is een klein babytje en 1 van de andere kids is ook nog niet zindelijk. Ik kom meestal om een uur of 5 en kook daar eten, leg ze alle 4 op bed, alles. Baby vaak nog een voeding om 11-12 uur. Ligt er dus aan hoeveel de oppas moet doen en hoeveel kids! Bij 1 kindje met weinig werk is 3-4 euro denk ik wel genoeg!

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Bij ons past een buurmeisje van 15 1 keer per week op als wij sporten. Onze dochter light dan al op bed en er hoeft niks te gebeuren. Wij betalen voor ruim 1,5 uur 5 euro per keer. Als het een wakkere periode zou zijn dan zou ik wel meer betalen maar ze hoeft eigenlijk alleen maar naast de babyfoon te zitten :)

Share This Page