2 zwangerschappen in 2 jaar en ziektewet.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mommy2014, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2014

Mommy2014 Nieuw lid

18 nov 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV webcareteam,

In januari 2014 ben ik bevallen van mijn eerste kindje en ben daarna de ziektewet in gegaan wegens klachten van mijn zwangerschap/bevalling. Ik heb begin 2015 mijn eerste jaars ziektewet beoordeling gehad en zou in april beëindigd worden omdat volgens de arts kon ik wel meer verdienen dan de 65% ondanks dat ik nog niet volledig hersteld ben.

Ik ben in de WW gegaan en heb ontdekt dat ik zwanger was van mijn tweede kindje. Inmiddels ben ik in september bevallen en heb tot begin december recht op zwangerschapsverlof echter zijn mijn klachten weer verergerd want het is nooit over geweest alleen verminderd. Maar ik heb inmiddels geen recht meer op WW. Heb ik nu wel het recht om mij weer ziek te melden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mommy2014,

Vervelend dat je nog klachten hebt. Ik begrijp dat je na je eerste zwangerschap een Ziektewet-uitkering hebt gehad en vanuit daar bent overgegaan naar de WW. Op dit moment heb je vanuit de WW zwangerschapsverlof en zijn je klachten weer verergerd. Je wilt weten of je nog wel een ziekmelding kunt doen, omdat je inmiddels geen recht meer hebt op WW.

Als je nog ziek bent na je zwangerschapsverlof, kun je bij ons een ziekmelding doen. Mogelijk kun je dan een Ziektewet-uitkering krijgen. Het maakt hiervoor niet uit dat je inmiddels geen recht meer hebt op een WW-uitkering. Je kunt de ziekmelding bij ons doen op de eerste dag na afloop van je verlof. Ziekmelden gaat via de digitale ziekmelder op mijnUWV. Lukt dit niet, dan kun je de ziekmelding telefonisch doen via 0900-9294.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel beterschap!

Met vriendelijke groet,

Folkert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina