Ja idd, hier zullen ze over een jaar of 2 wel weer op terug komen. Om vervolgens dan weer te gaan overleggen. Ik verwacht er iig niet te veel van.
Ik hoop het zeg. Vooral ook voor de vaders. Zou toch mooi zijn als die ook wat langer thuis kunnen blijven als er net zoiets fantastisch in hun leven is gebeurd.
ik zou wel willen dat het per direct ingaat, mijn zw. verlof gaat op 24-10 in ik wil die 4 weken extra ook wel
Ben benieuwd. Het gaat nu wel wat verder dan puur bespreken. Er gaat echt gestemd worden volgens mij. Ik vind het zelf belangrijker om het verlof voor de mannen uit te breiden, dan het verlof voor de vrouwen. Die 2 dagen zijn echt belachelijk weinig. Ze hebben het dan vaak ook nog te druk om van de kleine te genieten omdat ze voornamelijk van alles moeten regelen mbt aangifte enzo.
Dat klopt inderdaad Adi, en dat was nog wel een voorstel van de EU zelf: nooit meer wat van gehoord. En het klopt ook dat in veel landen het al langer is dan 20 weken (of zelfs dan die 18) maar ook in een boel landen is er niks tot weinig aan verlof, en voor hen is de EU er natuurlijk ook...
Tipje; voor het doen van aangifte mag calamiteitenverlof opgenomen worden, dus dit hoeft paps niet te doen tijdens zijn 2 "kraamdagen". Hetzelfde geldt voor het bijwonen van de bevalling, das ook een calamiteitje .
Nou laten we het hopen! Het mag inderdaad wel ingaan op 1 januari.. En voor de man helemaal.. wat stellen die 2 dagen nou voor? Nou ben benieuwd.. hou het in de gaten8)
mwah ik vind het niet zo nodig zeker in deze tijd van bezuinigen.. ik vond mijn zwangerschapsverlof precies lang genoeg.. er zijn zat andere manier om je verlof te verlengen als je dat wilt dmv levensloop, oudersschapsverlof etc.. vaderschapsverlof mag wel wat langer 2 dagen is inderdaad erg weinig.
van mij hoeft het ook echt niet langer, ondanks een ziekenhuisopname en operatie vlak na de bevalling, was ik blij om ook weer lekker de draad op te pakken qua werk. Voor de mannen vind ik t een ander verhaal. Twee weken is perfect al zou dat er doorheen komen, wat zijn twee dagen nou? Mijn man neemt gelukkig 4 weken vrij maar ik kan begrijpen dat dat niet voor iedereen weggelegd is.
Ik hoop het natuurlijk voor alle zwangeren. Net als adi zegt hier werd er toendertijd ook overgesproken en op het laatst niets meer overgehoord. Hopelijk zet het nu door.
Van mij mag het zeker wel langer. Ik had er zelf nog 4 weken aan vast geplakt van vakantiedagen en ik was blij toe. De tijd van krampjes s´nachts was toen net een beetje voorbij en kon ik nog op krachten komen om weer aan het werk te gaan. Ik begon er net een beetje een draai in te vinden. Had er niet aan moeten denken om een paar weken eerder te moeten starten.
Ben er helemaal voor!! maar kan iemand mij dan zeggen hoe het zit met zzp´ers?? niet voor mijzelf, maar voor mijn vriend?? moet erbij zeggen dat ik me er nog niet helemaal in heb verdiept... Staat wel veel info over vrouwen die zzp´er zijn en in verwachting....
Hoor zojuist op RTL7 dat het voor de vrouwen in ieder geval verlengd gaat worden met 4 weken! Per wanneer en over de mannen hebben ze nog niets gezegd.....
Zwangerschapsverlof vier weken langer STRAATSBURG - Het zwangerschapsverlof in Nederland, nu zestien weken, wordt met vier weken verlengd. Dat wil het Europees Parlement in Straatsburg. Het parlement besloot woensdag het minimumverlof voor werkende vrouwen in de Europese Unie uit te breiden van veertien naar twintig weken. Het Europees Parlement wil dat iedere pasbevallen vrouw in de EU twintig weken zwangerschapsverlof krijgt. ANP Met de bijna vijf maanden moederschapsverlof gaat het parlement verder dan de Europese Commissie, die achttien weken voldoende vindt. Het parlement moet nu met de lidstaten onderhandelen over een compromis. (ANP) JEHOE, en nu nog hopen dat het gauw ingaat. En dat er ook voor de papa's goed nieuws zal zijn
van mij mag het hoor!!!!! maar zeker is het nog niet he???? waarom niet 6 maanden thuis of de mogelijkheid tot een jaar zoals in duitsland, tekende ik meteen voor... zou er bijna voor in duitsland gaan werken.....haha
Hoorde net op RTL7 dat dit pas het begin is van allerlei onderhandelingen. Voordat het er daadwerkelijk door is kan nog wel 4 jaar duren...
haha tegen die tijd gaat de baby in mijn buik al naar school. Ach ja alles is mooi meegenomen. Als het niet zo is, jammer!
dat ze maar opschietn, zou een perfecte oplossing zijn voor mijn zomervakantie volgend jaar hahahahahaha