Mwah, niet iedereen heeft de luxe van betaald extra verlof in de vorm van betaald ouderschapsverlof of levensloop oid. Dus voor hen is dit echt geen luxe vind ik. En dan nog, het zou fijn zijn als mensen de keuze zouden kunnen hebben om tot die 20 weken te gaan bijvoorbeeld, dan mag jij weer gaan werken na 10-12 weken en ik misschien ook wel en iemand anders maakt haar tijd vol, zou ik ook prima vinden.
Ik ben voor!!! En nu inderdaad maar afwachten.... Heb er niet veel vertrouwen in dat de nieuwe regeling ingaat per 1-1-2011.. Zoveel prioriteit hebben wij blijkbaar niet gezien het aantal keren dat het al op tafel is gebracht!
(ff offtopic) @ Miepie74, jeeeee....alweer bijna 24 weken zwanger?! Waar blijft de tijd? En wat gaaf, nog een meisje onderweg!
Het zwangerschapsverlof is voor mij persoonlijk niet zo van belang (want heb geen werk) maar het zou best lekker zijn als er 4 weken bijkomen. Het vaderschapsverlof 2 weken mogen ze wat mij betreft per direct invoeren. Al doen ze alleen de kraamweek. Mijn vriend kan onmogelijk zijn vrije dagen onverwachts opnemen (tenzij er doden vallen) en moet dus gewoon 2 dagen na de bevalling weer aan het werk. Vind dat volslagen idioot... Heb juist het gevoel dat ik hem vlak na de bevalling keihard nodig heb.
Ik kan dit alleen maar toejuichen, niet alleen voor de mama's langer verlof, maar zéker het verlof voor vaders! Bespottelijk is het dat een papa maar 2 dagen krijgt :x Ook ik hoop dat het per 01-01-2011 ingaat
Volgens mij zijn wij trouwens ook het enige land in de EU dat zo weinig verlof heeft voor zowel papa's als mama's?
'Zwangerschapsverlof moet met vier weken verlengd' | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ze hebben voor gestemd, maar volgens mij zegt dit nog niet zoveel...
Volgens mij hebben ze nog helemaal niet gestemd Geen besluit over langer zwangerschapsverlof - Europa NU
Even gegoogled over de rest van Europa, helaas werkt de link naar het oorspronkelijke onderzoek niet maar ziehier de top 10: bv borstvoeding | Zwangerschapsverlof in de rest van Europa Vooral de grote verschillen tussen de landen zijn opvallend, vind ik.
Het is besloten, alleen duurt het waarschijnlijk nog een poos voor het wordt ingevoerd. Maar goed, dan heb ik er misschien bij nr2 profijt van. Ik vind het wel een goede ontwikkeling!
ik las het net! Maar zal wel niet meer voor mij gelden.. Vind dat zo jammer he dat me vriend maar 2 dagen vrij krijgt, dat is toch echt te weinig! Niet alleen voor het kind om aan zijn vader te wennen maar ook voor vader naar kind.
En weer een reden om niet blij te zijn met ons kabinet :x VVD en CDA tegen Europees besluit ouderverlof | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Ze zeggen dat het niet noodzakelijk is qua gezondheid. Nee, dat zal wel niet. Maar ik vind dat ik er over kan meepraten Namelijk: Bij de eerste had ik 4 maanden verlof. Bij de tweede had ik een nieuwe werkgever en kreeg ik 5 maanden (1 maandje extra dus vrijwillig door de werkgever aangeboden) Nou wat een verschil. Bij de tweede was ik echt weer klaar om aan het werk te gaan terwijl ik bij mijn eerste zoon de eerste paar weken alleen maar naar z'n foto zat te kijken en aan de telefoon hing met het kdv. Wat mij betreft maakten die 4 weken extra dus echt het verschil!!
Nou met het kabinet wat we nu hebben zal het vast niet doorgaan. "Daar is geen geld voor." Bij de eerste de beste natuurramp/crisis in verweggistan gaat er weer zoveel miljoen die kant op... Want dan is daar ineens wel geld voor. Eikels.