goedendag, per 1 maart ben ik werkloos, en heb al een uitkering aangevraagd. Vanochtend heb ik uwv gebeld en gevraagd hoeveel vakantiedagen ik recht op heb. Ze gaf aan 16 dagen. Voordat ik werkloos werd, hadden mijn man en ik al ruim van te voren gepland dat we 4 weken op vakantie zouden gaan. Nu weet ik dat de overige dagen niet betaald zullen worden, maar me vraag is stel dat we vrijdag avond vliegen rond 20.00 uur telt die dag volgens uwv als een vakantiedag? of de volgende maandag?
oja verder heeft dit geen gevolgen voor me ww toch? bedoel omdat ik dan 3 dagen langer weg ben dat ze me ww stopzetten.
Beste Ilayda, UWV gaat uit van de vakantieperiode die je zelf doorgeeft. Ben je de vrijdag van vertrek beschikbaar voor werk en kun je voldoen aan de verplichtingen ? Je hoeft deze dag dan niet op te geven als vakantie. Zoals je zelf al aangeeft worden de extra vakantiedagen niet uitbetaald. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je uitkering stopt. Je WW-uitkering blijft gewoon doorlopen. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare