Ziektewet vanuit ww

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Portret, Mar 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Portret

Portret Lid

Mar 24, 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond, ik heb een ww uitkering. Nu heb ik mij afgelopen week ziek moeten melden vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik ben pas 9 weken zwanger maar heb flinke onderrugpijn en last van mijn bekken. Hierdoor slaap ik erg slecht en ben ik oververmoeid. Nu ben ik vandaag gebeld door een verzuimbegeleider van het uwv. Deze mevrouw gaf aan dat ik de ziektewet in ga en mij over drie weken weer belt en verwacht dat ik weer beter ben. Ook gaf ze aan dat ik toch geen lichamelijk zwaar werk deed. ( ik had een kantoorbaan) Nu zit ik met mijn handen in het haar omdat ik bang ben dat deze mevrouw mij zomaar over drie weken weer beter meld terwijl ik zelf echt niet verwacht dat ik dan net ben. Mijn eerste zwangerschap verliep met complicaties waardoor ik met deze zwangerschap nu al in het ziekenhuis onder controle sta. Met mijn zwangerschap zelf gaat alles nu goed maar ik wil kostte war het kost voorkomen dat mijn klachten die ik nu heb verergeren waardoor het allemaal weer de verkeerde kant op gaat. Kunt u mij vertellen wat de exacte procedure is en of ik bijv zomaar weer beter gemeld kan worden over drie weken? Alvast bedankt

2. Portret

Portret Lid

Mar 24, 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook gaf deze mevrouw aan dat ik gewoon moet solliciteren. Klopt dit? Het lijkt mij vreemd omdat ik in de ziektewet zit.

3. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Portret,

Je hebt met de medewerker verzuimbeheersing afgesproken dat ze je over drie weken weer belt.

Het is niet zo dat je automatisch weer beter wordt gemeld dan.
    Op het moment dat ze je belt, wordt gekeken hoe het met je gaat.
    Hou de afgesproken datum wel in de gaten.
    Mocht je onverhoopt niet gebeld worden die dag, bel dan zelf met UWV om door te geven dat je nog ziek bent.

De sollicitatieplicht blijft gelden zo lang je betalingen nog via de WW lopen.
    Kun je hier niet aan voldoen dan kun je het beste contact opnemen met je Adviseur Werk via de Werkmap.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page