Beste, Een paar weken geleden heb ik met het UWV gesproken (vanwege een WAZO aanvraag vanuit mijn werkgever) en toen kwamen we op het feit dat ik ook een eigen bedrijfje heb. De vrouw aan de telefoon zei mij dat ik ook recht heb op een ZEZ uitkering. Waarop ik antwoordde dat ik dit niet kon omdat ik én niet aan de urennorm voldoe én geen winst heb gemaakt het afgelopen belastingjaar. Toch gaf de mevrouw in kwestie aan dat ik dan recht heb op een minimale ZEZ uitkering. Maar nu heb ik de aanvraag weggedaan en ontvang ik vandaag een brief dat ik er geen recht op heb. Nu begrijp ik het niet meer! Kunt u mij uitleggen wie het juist heeft? De mevrouw van de klantenservice welke ik aan de lijn had of de meneer van de brief die ik ontvangen heb. Dank u wel alvast!
Beste 01Patricia, Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over het recht op een ZEZ-uitkering. Excuus daarvoor! Ik begrijp uit je verhaal dat je inmiddels een afwijzing hebt gekregen. Ik kan zonder inzage in je dossier gegevens niet beoordelen om welke reden deze afwijzing is gedaan. Ik adviseer je in dit geval dan ook via UWV Telefoon (0900-9294) contact op te nemen. Je kunt dan vragen naar de medewerker die je aanvraag beoordeeld heeft. Hij/zij kan je vragen gericht beantwoorden en onduidelijkheden uitleggen. Ik wens je in ieder geval nog een voorspoedige zwangerschap! Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare