Zwangerschapsverlof niet aangevraagd

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angelinaatje, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi, ik kom er net achter dat mijn ex-werkgever nooit mijn zwangerschapsverlof heeft aangevraagd :( ...Nu gaat het UWV mij wel de nodige formulieren toesturen om het aan te vragen, maar dit gaat op z'n minst weer 4 weken duren voordat ik geld ga krijgen....Ik heb net al de hele tijd zitten janken (lekker goed voor m'n bloeddruk, die al te hoog is :( )...Aangezien ik nog een rechtszaak tegen hem heb lopen, ga ik dit natuurlijk ook tegen hem gebruiken, want dit is toch niet normaal? M'n kind wordt hoogstwaarschijnlijk binnen nu en 3 weken geboren (ivm diabetes en stuitligging) en tot die tijd moeten we het gewoon met alleen het salaris van m'n vriend doen :cry: ...

2. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    In principe moet je werkgever je dan gewoon doorbetalen.
    Maar je spreekt over ex-werkgever en er loopt nog een rechtszaak? Het contract is dus formeel nog niet beeindigd? Dan moet hij idd doorbetalen. Ik neem aan dat je rechtsbijstand hebt, ik zou dit zeker aan hen doorgeven...
    Sterkte!

Misschien kun je bij UWV om een voorschot vragen. Hoewel de kans dat je dat krijgt kleiner is als je vriend ook inkomen heeft...

3. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben op 27 november in de ziektewet gegaan ivm bekkeninstabbiliteit en per 15 januari is m'n contract beeïndigd...Ik had dus een ziektewetuitkering via het UWV, maar aangezien ik per 30 maart met verlof zou gaan, werd dit zwangerschapsverlof...en die is dus niet aangevraagd :evil:

Er loopt idd nog een rechtszaak tegen hem, heb al contact opgenomen met de rechtsbijstand, moeten me alleen terugbellen aangezien m'n contactpersoon de telefoon niet kon beantwoorden.

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    heej hoe is het afgelopen?

5. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hey, nou zwangerschapsverlof is in ieder geval in behandeling genomen nu :( ...Ik ga zometeen even bellen of er daadwerkelijk al wat gebeurd en wanneer ik m'n geld kan verwachten. Ik krijg 1 mei namelijk een keizersnede en ik zou het heel erg fijn vinden als dan alles geregeld is, want ik heb geen zin om vanuit het kraambed nog van alles te moeten regelen ;) , haha....To be continued dus...

Deel Deze Pagina