zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cindy29, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Goedemorgen

Ik werk via uitzendbureau en zoals het nu uitziet loopt mijn contract tot 3 augustus. Ik ga ervan uit dat het dan niet meer verlengt word omdat ik zwanger ben.

ik heb nog 4 maanden ww over en mijn uitgerekende datum is 25 nov

Nu is mijn vraag: krijg ik wel van het uwv zwangerschapsverlof/geld?
    ik lees op de site dat je nog 10 weken ww moet hebben als je met verlof gaat en dat je er anders geen recht op hebt

Kunnen jullie mij hierop antwoord geven???

Bedankt alvast!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Cindy,

Om voor een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) in aanmerking te komen, moet je een dienstverband of een UWV-uitkering hebben. Of deze hebben gehad in de tien weken voor je uitgerekende datum.

Als je vanaf 3 augustus nog vier maanden WW hebt, dus tot 3 december, voldoe je aan deze eis. Je kunt dan vanuit de WW een WAZO-uitkering krijgen. Ben je na afloop van het verlof nog werkloos? Dan kan het resterend deel van je WW -uitkering worden voortgezet.

De WAZO vraag je zelf aan via UWV Telefoon (0900 – 9294). Dat kan vanaf acht weken voor je uitgerekende datum. Ben je na het verlof nog werkloos? Vraag dan een voortzetting van je WW aan via www.werk.nl.

Actuele informatie over het recht op WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Oh verkeerd gelezen en begrepen dus.

dank je wel voor het snelle antwoord!