grr ik had nieuw werk gevonden bij een notariskantoor maar ben hier ontslagen.. het is via een uitzendburo dus ja.. maargoed.. hoe moet ik nu nognieuw werk vinden? Ik zit al 2 weken thuis bijna. Niet dat dat heel erg is maar het verdient niks en we hebben toch geld nodig. Ik krijg binnenkort wel een uitkering, is in aanvraag nu maar ja.. Kan ik beter parttime werk zoeken nu waar ik na de bevalling kan blijven werken? of kan ik beter tijdelijk fulltime werk zoeken tot ik moet bevallen? Maar ja.. dat zou ik tijdelijk werk via het uitzendburo ofzo moeten zoeken. pff onhandig allemaal.. wat zouden jullie doen?
Dat is een lastige situatie zeg. Misschien kun je ergens tijdelijk werk vinden. Bijvoorbeeld ter vervanging van iemand die met zwangerschapsverlof is. Dan kun je toch nog fulltime blijven werken tot je verlof. Wat je ook gaat doen: heel veel succes!!
lastig parket ja maar werk is werk toch en er moet toch gegeten worden Ik persoonlijk zou alles aannemen wat je kunt krijgen
Ik zou proberen om iets full-time te nemen. Nu kan dat nog makkelijker en kan je daar nog even flink van sparen. Misschien dat je daarna part-time kan blijven. Maar ja, iets is beter dan niets en als ik dus niets zou kunnen vinden, zou ik ook alles aanpakkebn wat ik zou kunnen krijgen!
Ik ben net vandaag net weer begonnen met een nieuwe baan, hoewel ik er in eerste instantie erg tegenaan zat is het me 100% meegevallen. Ik heb het uitzendbureau wel verteld dat ik zwanger was, maar de nieuwe werkgever nog niet. Ik ben het ook pas verplicht vanaf de 6de maand het te vertellen, maar ze zullen het binnenkort wel zien. Als ik jou was zou ik gewoon aannemen wat je kunt krijgen. Ik heb nu in ieder geval voor 2 maanden weer werk, 40 uur in de week. En ik kijk straks wel weer. Hoop dat je er iets aan hebt. Liefs Petra
@Bar Ik zou als het gaat proberen iets te vinden voor fulltime. Je kunt altijd kijken hoe het gaat. Wil je trouwens blijven werken als de kleine er is? Je kunt dan altijd nog kijken of je parttime werk kunt vinden. Ik had pasgeleden een nieuwe baan gevonden voor 40 uur, maar dat bleek al snel meer dan 40 uur te zijn, zowat zonder pauze, toen heb ik toch maar opgezegd want 40 uur vind ik meer dan genoeg. Moet wel tijd hebben om te klussen, hi hi. Daarna heb ik gesolliciteerd naar een parttime functie, maar daar ben ik helaas niet aangenomen. Nu heb ik weer gesolliciteerd naar een functie voor 40 uur. Ik werk dan eigenlijk net iets meer dan 7 uur per dag en de pauze (2x 10 min en 1x 30 min) wordt doorbetaald. Lijkt me echt een leuke baan en volgende week hoor ik degene ben die ze zoeken. Voorlopig moeten we eerst nog raak zien te schieten... Ik stop trouwens met werken als de kleine er is. Lijkt me niks om de kleine hele dagen naar de creche te doen... Hoop dat je snel (leuk?) werk vind. Vaak lukt dat makkelijker & sneller via het uitzendbureau. Verder alles goed? Groetjes, Velobabe