Ik ben zo ontzettend blij dat ik zwanger ben alleen... Ik heb net vóór mn vakantie te horen gekregen dat 4 man een vast contract krijgen via via, me included. (mijne loopt eind okt af en dan ben ik 5 maanden zwanger) Alleen weten ze nog niet dat ik zwanger ben. Als ik weer aan t werk ga ben ik ruim 12 weken zwanger en moet ik dit wél aangeven ivm zwaar tillen. Nu ben ik van mening dat als ze dus weten dat ik zwanger ben, van mij af willen. Desnoods zeggen ze dan dat ze opeens geen werk meer hebben. Ze verzinnen wel wat. Vinden jullie dat ik na de vakantie heen moet gaan en eerst vragen over mn contract of eerst vertellen over mn zwangerschap? en geldt een mondelinge overeenkomst ook??? pff ik vind dit echt moeilijk, vooral omdat ik nu eindelijk kans heb op een vaste betrekking.
Een mondelinge overeenkomst geldt ook. Het probleem is echter: bewijs het maar. Ik denk dat je het na je vakantie gewoon moet vertellen en hopen dat ze je toch een vast contract geven.
als je echt het gevoel hebt dat dit je contract in de weg staat, zou ik toch een manier proberen te verzinnen om die contracttoezegging te krijgen voordat ze het weten... is misschien niet helemaal eerlijk, maar het is toch ook niet eerlijk om je na al die tijd met een kluitje het riet in te sturen? en blijkbaar zijn ze erg tevreden over je, dat mag dus al helemaal geen reden zijn...
Ik zou eens contact opnemen met de rechtswinkel...want volgens mij mogen ze je niet ontslaan vanwege jou zwangerschap...ookal is er mondeling afgesproken dat een paar mensen een vast contract krijgen inclusief jij dan telt dat ook... Ik heb namelijk heel veel problemen met mijn werk op dit moment en ik loop bij een advocaat...vandaar dat ik het ongeveer wel ken... Als ik jou was zou ik dus contact opnemen met de rechtswinkel en die kan je advies geven over hoe je dit in jou situatie moet aanpakken... In ieder geval mogen ze je niet een vast contract ontnemen omdat je zwanger bent... Succes verder!!!
Tja, maar bewijs t idd maar dat ze het mondeling toegezegd hebben. Lullig, maar ik zat er al over te denken om dan heen te gaan en met mn mobieltje stiekum t gesprek op te nemen. Of is dit illegaal??
ik zou eerst naar je contract vragen en dan pas over je zwangerschap vertellen... dan hangt het niet van je zwangerschap af... toegezegt is toegezegt. succes xxx
toevallig las ik laatst in de krant een stukje hierover. Je bent pas verplicht te vertellen dat je zwanger benmt bij 7 maanden (alsof je het dan nog niet ziet) Daarnaast kost een zwangerschap de werkgever niets, het probleem zit hem in het zoeken van vervanging. Ik heb wat voor je opgezocht http://www.das.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=ijr_case&uitzending_nr=33&case_nr=1 http://www.fnv.nl/service/renderer.do/menuId/49432/clearState/true/sf/49432/returnPage/49432/itemId/17731/pageId/48909/instanceId/49435/ Die tip van rechtsbureau is ook een goeie, kan nooit kwaad om daar een en ander na te vragen. succes ermee!
als ik jou was zei ik nog even niks en zou het pas vertellen nadast je meer zekerheid heb. geen mondelinge afspraken maken hoor laat alles zwart op wit zetten .