Zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mini1988, 21 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini1988

Mini1988 Actief lid

5 aug 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo UWV,

Ik wil graag weten wanneer mijn eerste en laatste verlofdag zal zijn met een uitgerekende datum van 07-04-2016 en tot 4 weken door werken.
    Naar mijn idee heb ik een verkeerde datum doorgekregen via mijn baas.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Mini1988,

Je verlof gaat in een aantal dagen voor de dag na je uitgerekende datum: Ben je 7 april uitgerekend, dan gaat je verlof vier weken voor 8 april (de dag erna) in. Dus op 11 maart gaat je verlof in. Het verlof duurt sowieso 16 weken. Dus tot en met 28 augustus.

Mocht je overigens later bevallen dan je uitgerekende datum, dan verlengen we het verlof met het aantal dagen dat je te laat bent.

Nadat je werkgever het verlof bij UWV heeft aangevraagd, sturen we een ontvangstbevestiging naar je werkgever én naar jou. Ook van de definitieve beslissing over het verlof krijg je een kopie. Dan kan er dus geen misverstand meer bestaan over het verlof tussen jou en je werkgever.

Actuele informatie over het verlof vind je hier.

Ik wens je fijne feestdagen,

Robert
    UWV Webcare Team

3. Mini1988

Mini1988 Actief lid

5 aug 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Robert, bedankt voor je antwoord.
    Mijn werkgever heeft mijn verlof inmiddels aangepast, eerste verlofdag is nu inderdaad 11 maart.

Maar jij zegt dat mijn verlof t/m 28 augustus duurt, maar ik neem aan dat dit een foutje is?
    12 weken na mijn uitgerekende datum is 30 juni en geen 28 augustus??

Ik hoor graag.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hi Mini1988,

Sorry, ik heb verkeerd zitten tellen! Twaalf weken gerekend vanaf de dag na je uitgerekende datum is 1 juli 2016.

Zoals gezegd, krijgen je en je werkgever te zijner tijd nog een officiële beslissing, met daarin ook de begin- en einddatum van het verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina