Vandaag via de hap bij de gyneacoloog beland vanwege erge buikpijn en rugpijn. op de echo was nog geen zwangerschap te zien, alleen baarmoederslijmvlies van 13,1 mm. Ook zat er vocht in mijn baarmoeder en linker eierstok en een cyste vam bijna 2cm. Gyneacoloog zei dat t een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou kunnen zijn. Iemand bekend met het zien van dit vocht? Zit nu echt te stressen en bang te zijn...
Ik weet dat cystes vaak voorkomen bij een prille zwangerschap en vaak vanzelf weer weg gaan. Vocht in de bm weet ik niks over sorry.. Snap dat je bang bent! Wat is nu het vervolg?
Heftig hoor! Wel fijn dat je zo adequaat bent doorgestuurd. Ik heb -helaas- ervaring met een BBZ maar bij mij kwamen daar geen cystes of vocht bij kijken. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dat niet kan. Is er iets concreets wat maakt dat ze aan een BBZ denken? Gelet op je zwangerschapstermijn is het namelijk niet perse vreemd dat er nog niets in de baarmoeder te zien is. Heb je een plan van aanpak gekregen?
Ze hebben gister idd ook bloed afgenomen wat gelukkig allemaal goed is. Als de buikpijn blijft aanhouden moet ik morgen weer bellen en dan hoor ik verder wat ze gaan doen. Heel naar zo die onzekerheid.
Ik heb geen verstand van BBZ's maar ik heb gisteren een echo gehad (alles goed) en heb een cyste op m'n rechter eierstok - de echoscopiste zei dat dit waarschijnlijk van de eisprong was. Ik heb dit ook bij m'n zoontje gehad en het trekt weer weg. Dus dat zou natuurlijk ook kunnen, duim voor je dat alles verder goed is!
Cyste op mijn eierstok heb ik ook gehad met de zwangerschap van mijn zoontje. Gyn gaf toen aan dat het vaker voorkomt tijdens het begin van de zwangerschap en dat het naar een aantal weken weg trekt.
Cystes komen idd vaker voor, kan restant zijn van je eisprong. Op zo'n vroege termijn al pijn hebben door een bbm zwangerschap komt eigenlijk niet voor omdat het vruchtje nog zo klein is dat het nog geen druk kan zetten op de eierstok. En idd bij deze termijn zie je op de echo behalve dik baarmoederslijmvlies nog niks. De regel is dat als je een hcg hebt van >5000 (is meestal vanaf 5-6 weken zoiets) dat je dan wel een zwangerschap moet zien zitten in je baarmoeder. Zien ze dit niet dan is de kans groot dat het elders zit en gaan ze daar naar handelen. Zou het dus even rustig afwachten. Succes!
Heb sinds vanmiddag wat pijn in mn schouder,maar dat kan natuurlijk ook goed komen door verkeerde houding. Laat de echo maar snel komen!
Maar als ze je laten wachten met de volgende echo tot aan het eind van deze maand dan gaan ze echt niet meer uit van een BBZ hoor... toen er bij mij die verdenking was moest ik om de dag prikken op hCG én een echo. En als ik buik- en/of schouderpijn zou krijgen moest ik direct bellen. Goed nieuws voor jou dus lijkt me . Hopelijk verloopt de rest van je zwangerschap spoedig. En @Fluss1984 hier was met een hCG van rond de 1500 al wat te zien op de echo. Helaas dus niet in de BM maar het was al zeker wel te zien.
Zou het niet? vind t wel een beetje eng hoor... Ze zeiden tegen me dat voor de 6 weken een echo maken geen zin heeft omdat ze dan niet veel zouden zien. Misschien is het niks hoor die schouderpijn, maar je gaat toch denken...
Ja mijn ervaring is echt dat ze geen risico's nemen met een eventuele BBZ. Maar als je twijfelt zou ik gewoon bellen hoor! Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.
ja ik twijfel gewoon echt of ik wel of niet moet bellen.... Partner is helaas niet thuis dus heb ook geen vervoer Pijn is er sinds ongeveer 2 uurtjes (hooguit 3)
Het vocht zou ook nog van de innesteling kunnen komen. Dat schijnt zelfs een inwendige bloeduitstorting (hematoom) te kunnen veroorzaken. Ik weet natuurlijk niet hoe intens je buikpijn is, maar ik heb vanaf 10dpo tot en met 5 weken zwanger ene enorme menstruatiepijn gehad. De hele dag door met pieken in de nacht liep ik krampen bijna weg te puffen...veel scherper dan een normale menstruatiepijn, met 5 weken begon ook mijn rug pijn te doen en dacht ik ook dat het einde verhaal was, maar het was de groei van de baarmoeder....helaas blijf je dat vaak de hele zwangerschap we voelen als je daar gevoelig voor bent. Elke groeispurt heb ik 36 weken lang gevoeld in mijn buik en rug.
gelukkig is de buikpijn nu niet echt hevig te noemen, komt ook niet in de buurt van menstrutie achtige buikpijn. Alleen die (linker) schouderpijn, schouder doet ook echt pijn als ik erop druk..
Pool dat hoeft niet wat verkeerds te betekenen... alles staat met elkaar in contact en er gebeurt vanalles in je lichaam. Denk aan een verhoogd progesteron wat je botten weker maakt zodat straks je bekken mooi ruimte kan maken. Ook andere delen van je lichaam reageren daarop. Je kunt echt waar de gekste kwaaltjes krijgen door alle hormonen. Dingen waar je nog nooit van had gehoord. Tuurlijk is niks met zekerheid te zeggen tot je een goede echo krijgt, maar voor nu is alles goed. Goede bloedtest, mooi dik baarmoederslijmvlies en je bent niet ongesteld geworden. Hartstikke zwanger dus