baby rustig of?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amundsen1978, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak me toch wel een beetje zorgen om de kleine,
    ben nu 19 weken en voel sinds 2 weekjes wel hele zachte klopjes maar niet zo hard als bij mn vorige zwangerschappen en ook maar 1 keer op een dag ofzo. is dat normaal?

2. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    zelfde probleem, voel beeb nog niet...

3. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    @Hitchke: Sommige mensen voelen de baby pas na de 20ste week en dat is heel normaal :) dus maak je nog geen zorgen!

@amundsen1978: Misschien is de baby gedraait, en ligt het met de beentje en armpjes naar binnen toe, dan kan je het ook niet zo goed meer voelen... ik heb gelezen dat je pas per 23ste week (of later) je baby dagelijks moet voelen omdat ze dan niet zo veel ruimte meer hebben, nu ligt de baby nog vrij en kan het goed zijn dat je een tijdje nix voelt

Liefs!

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Volgens mij (en ik heb het gehoord en gelezen) voel je de baby pas echt beter en dagelijks bij 25 weken...Dat is mij verteld door ervaringsdeskundigen en arts! Maar iedere zwangerschap is anders en ieder lichaam is anders. de een is gevoeliger en bij de ander ligt de placenta voor...

Ik voelde al snel iets van beweging (met 15 weken voor het eerst) maar lang niet dagelijks en het was toen zo kort en zacht dat het leek of ik het me verbeeldde! Nu weet ik inmiddels (met ruim 21 weken) dat het toch het kindje was...het wordt nu pas meer, terwijl dit m'n eerste is en de placenta voorligt!Ik voel meestal 's avonds in bed bewegingen maar niet echt trappen hoor. En als ik op m'n linkerzij lig voel ik het 't best...Maar pas na 20 weken dus 'echt' zeg maar...

Ik denk dat het zoveel verschilt per persoon...en ja het ligt ook aan de ligging en het karakter van je kindje!!

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij een week of 16 ben ik plofjes en belletjes beginnen voelen. Bij een week of 20 de eerste lichte schopjes en vanaf een week of 25: drukte! :D Maar in het begin voelde ik vaak alleen 's avonds in bed heel lichte schopjes (moest dan heel goed opletten hoor). Of als ik met m'n vingers over m'n buik liep...

Als ik in bad ga, is baby al wel langer heel actief. Probeer dat eens, want de meeste vinden dat heel fijn! ;)

6. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja maar bij mn andere zwangerschappen voelde ik het al sne le ngoed
    en nu lijkt het of ik het soms meer in mn rug voel schoppen zachtjes

7. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb zelf geen bad, maar zal is bij mn moeder in bad gaan. wi lzo graag dat mn man het kan voelen

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn man heeft het voor de eerste keer op 21 weken gevoeld, net de dag voor de 20-weken echo. ;) Hiervoor meerdere pogingen gedaan hoor, maar baby had geen zin om zich te laten voelen door papa :D

9. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mijn placenta ligt aan de voorkant, en voelde het ook pas een beetje met 22 weken, daarvoor helemaal niets.

10. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Ik voelde mijn zoon vanaf 22 weken, en heb het dubbel en dwars terug gekregen want ik hield er beurse ribben aan over tot blauwe pekken aan de buitenkant aan toe!
    x

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oef ik had die onzekerheid ook bij die termijn. Voelde ik de beeb eindelijk, was ik nog ongerust!
    Maar bedenk wel dat de beeb nog heeeeel klein is en nog niet zoveel kracht heeft om zich echt goed te laten voelen.
    Mijn baby is nu wel goed aanwezig, maar dat moet ook bij mijn termijn. Jij mag nog heel even geduld hebben ;)

12. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke thnxx voor de reacties:)

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vanaf 28 weken moet je je beebje iedere dag voelen, alles daarvoor is mooi meegenomen. Ik ben nu dus 24 weken zwanger en ik voel niet iedere dag iets, terwijl de mijn vorige zwangerschap veel anders was (zij was toen een stuiterbal). Bij mij ligt de placenta ook voor, dus dan voel je het zowiezo wat minder, maar ik maak me er geen zorgen om. Al snap ik dat je je een beetje zorgen maakt, want als je je kleine eenmaal voelt wil je hem/haar ook iedere dag voelen :).
    Hier was pas de eerste beweging met 19,5 week en vriendlief voelde pas een schopje met 21,5 week.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Bij mij is vanaf de buitenkant nog niets te voelen volgens mij...(met bijna 22 weken) terwijl ik de beeb wel elke dag nu voel een paar keer! Maar ik kan ook niet voorspellen wanneer hij beweegt en ik dat voel, dus moet manlief maar net aanwezig zijn!!ben benieuwd want we worden wel ongeduldig (mannetje dan want hij wil eindelijk eens leven voelen haha!)

15. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Trouwens, wanneer ik de baby voel leg ik weleens een hand op m'n buik maar dan lijkt 't alsof hij zich expres stilhoudt! Voel ik ineens niets meer. haal ik m'n hand weg en voel ik 'm weer! hebben jullie dat ook??

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja hoor! :D In het begin heel vaak voor gehad. Ineens schopte het toch tegen mijn hand: geweldig! Bij mijn man heeft dit zelfs nog iets langer geduurd. Maar nu neemt het geregeld mijn buik vast en loopt met z'n vingers over mijn buik en dan reageert baby heel heftig ;)

17. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Heb ik nu nog steeds en t lijkt wel of ze precies weet bij wie ze het doet :D; vooral bij mijn man en bij mijn schoonmoeder. De hond, opa en een goede vriendin hebben altijd geluk..

Deel Deze Pagina