Hoi dames. vandaag ben ik met 32+5 weken na de verloskundige geweest voor controle, het begon als eerste met een te hoge bloeddruk die ze nog 3x na gemeten heeft, daarna ging ze aan mijn buik voelen en bleek dat onze kleine meid de afgelopen 3 weken niet gegroeid is! ;( Ik vroeg aan mijn verloskundige moet ik me zorgen maken waarop zei antwoorde nee. maar ze gaf me niet echt een reden waarom ik me geen zorgen hoefde te maken! Ik heb dat dom genoeg toen ook niet aan gevraagd aan haar van waarom dan niet, en ze verwees me dus door na de gyn om een groei echo en mijn tensie te meten ofzoiets. en over 2 weken moest ik weer terug komen. toen ik eenmaal in de bus terug na huis zat en mijn vriendlief had gebeld, begon ik toch te piekeren van wat kan er nu gebeuren en wat staat me te wachten en waarom hoef ik me geen zorgen te maken! Mijn vriend werdt ook enorm onzeker en wilde ook weten waarom niet. Ik heb meteen de gyn gebeld in het ziekenhuis en aan haar gevraagd of ik me echt geen zorgen hoefde te maken zei zij van dat kan ik je zo niet vertellen want ik ben maar een telefoniste, dan moet je wachten tot je afspraak op vrijdag 2 april om 10.55uur. nou goed toen ik eenmaal thuis was heb ik beetje met Misz86 op msn gepraat en haar gevraagd wat te doen, zei zij van gewoon bellen! Nou dat heb ik dan ook toch maar gedaan. toen kreeg ik de secetaresse van mijn vlk aan de telefoon en die is altijd heel aardig en neemt altijd uitgebreidt der tijd voor alles uit te leggen. ze zei me inderdaad weer dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ze het vaker gezien hadden dat een kindje rond de 30 a 32 weken even niet gegroeit was, en da sommige moeders daarom soms in het ziekenhuis moesten blijven voor paar dagen om tot rust te komen, ze vroeg me of ik de afgelopen 3 weken druk was geweest en ik zei van ja we zijn in de afgelopen 3 weken verhuisd. toen zei ze dan kan het die stress en drukkigheid de oorzaak zijn dat de kleine niet gegroeid is. ze zei me dat ik maar moest afwachten vrijdag bij de gyn of ze me daar zouden houden of niet! Ik voelde me meteen een stuk beter! Toch zit ik er nog heel erg mee en vraag ik me af of er meerdere meiden hier zijn die er last van hebben en die ook net zoals mij ineens een hogere bloeddruk hebben! ik heb nu 140/85. Ik moest het even kwijt! Want maak me nog steeds zorgen! Liefs, Sandy
Als jij je echt zorgen maakt moet je gewoon aandringen op verder onderzoek.. Ze zullen maar wat over het hoofd zien.. Heb zoiets bij familie van mn man gezien en door te laat reageren van VK is het mannetje met 31 weken al geboren..
de verloskundige zei wel van ja we zijn er nu zowieso nog optijd bij want je hebt nog geen klachten etc. en ik ben gewoon al blij dat ik vrijdag al na de gyn kan! bedankt voor je reactie!
meis luister naar je gevoel! Jij voelt het zelf goed aan! De meeste gyneacologen en verloskundige zeggen ook altijd luister naar je eigen gevoel, dat is het moedergevoel en die voelt het meestal juist aan of er iets niet klopt. Dus voelt het niet goed, bel! Dan maar te vaak of misschien om niks maar bel!
inderdaad jongmoedertje! Maar ik heb juist enorm het gevoel dat er niks mis is.. en deed daarom ook elke keer mijn ding enzo! mja het blijkt dus dat mijn lichaam niets laat merken! ma ik snap wat je bedoelt en zodra ik wat merk stop ik ook zeker wel met het gene waar ik dan mee bezig ben ;$
Goed zo meis! Luister goed naar je lichaam! En een belletje kan geen kwaad, laat ze maar eens goed kijken wat er is. Vind niet dat ze zomaar wat kunnen roepen zonder dat ze je echt uitleggen wat er is!
ja precies dat dacht ik dus ook al, want ze gaf me dus geen enkele reden van waarom ik me geen zorgen hoefde te maken en dat vondt ik toch wel raar hoor. maargoed ik kan niet wachten tot vrijdag en dan geef ik jullie zowieso een update als ik niet in ziekenhuis hoef te blijven en anders ik heb me iphonetje dus kan zowieso wel updatje geven! Duim aub voor me meiden!
wat was de vorige x je bloeddruk want 140/85 is inprincipe keurig. Het eerste getal 140 is iets verhoogd maar dit is een stress druk de onderdruk is het belangrijkste en 85 is keurig. Maar mocht het zo zijn dat je normaal altijd rond de 60 zit dan zou ik het toch even in de gaten houden. Vind het verder niet kunnen dat ze je zo naar huis sturen terwijl je amper informatie hebt gekregen. Heb je geen last van: Vocht vasthouden sterretjes zien hoofdpijn Pijn of band gevoel in de buurt van je lever? Dit zijn namelijk de punten die op zwangerschapsvergiftiging wijzen.. Hou het voor jezelf goed in de gaten en vertrouw je het niet bel morgen dan nog een keer en ga gewoon op je strepen staan dat je echt gezien wilt worden! Succes meid
Wij gaan heel hard duimen voor je meis!! en net zoals mamamei zegt hou goed in de gaten hoe je je voelt en trek gewoon aan de bel als je het niet meer trekt, beter te vaak dan te weinig!
Ze krijgt al een onderzoek aanstaande vrijdag @ TS: is het mogelijk om het in ieder geval rustiger aan te doen vanaf nu? Ik zou me voor nu geen zorgen maken en het onderzoek van vrijdag afwachten. Het klinkt wel aannemelijk dat je door de drukte van de verhuizing te veel aan stress bent blootgesteld waardoor het even is gestagneerd.
Schrikken als je dat hoort he, we zijn even ver zie ik net Ik ben 2 weken geleden naar het ziekenhuis geweest 's avonds voor een extra controle ivm met harde buiken en krampen. Bleek dat het weekend ervoor misschien toch iets te druk was geweest voor mn lichaam. Je lichaam geeft zelf heel snel aan wanneer het te veel is, het jammere is dat de baby dat niet doet. Dus neem echt je rust!! Denk dat de groei van je baby wel weer bijtrekt hoor, ben benieuwd wat de gyn vrijdag zegt
Hoi, maak je niet te druk hoor! Ik had 2 jaar geleden in die periode precies hetzelfde. Zat ook middenin een verbouwing en verhuizing rond de 32 weken en kreeg ineens ook de mededeling dat ik naar de gyn moest voor groeiecho. Die heb ik 2x gehad en in die periode is ze ook weinig gegroeid maar ze werd gewoon geboren na 39 weken 5 dagen met 50 cm en 3500 gram. Gemiddelder kan niet volgens mij. Dus maak je niet druk, laat de natuur zijn gang gaan, vertrouw daarop. Die hoge bloeddruk had ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen maar het lijkt me dat dat gepieker dat alleen maar verder opstuwt. Onthou maar zo dat ze echt geen risico met je gaan nemen als ze denken dat er echt iets mis zou zijn zouden ze je echt eerder laten komen naar de gyn. Dat doen ze niet, dus kun je rustig afwachten op vrijdag. Snap het overigens heel goed hoor dat je je zorgen maakt, deed ik toen ook maar bleek dus helemaal niet nodig. Succes en geniet vooral van die laatste weken!
Meiden bedankt voor jullie reacties! en ik voel me inderdaad wel stukke beter, ik heb overigens alleen last van vocht vast houden en zo af en toe hoofdpijn.. ik wacht het gewoon tot vrijdag af en de vlk zei ook als je merkt dat het niet goed zit moet je meteen aan de bel hangen! Ik hou jullie op de hoogte.
Hmm, de hoofdpijn en vocht vast houden daar heb ik jammer genoeg ook last van! En het gerommel in de buik maarja.. Vrijdag voor mij ook weer een controle, dus even afwachten. Maar sowieso zou ik even voor je duimen voor a.s vrijdag hoor! maar stel dat je moet blijven dan is het niet anders meis, ze gaan gewoon doen wat voor jou en je kindje het beste is. xxx
precies en dat vind ik ook absoluut niet erg! Ik ben benieuwd voor jou vrijdag meid! allebei om 11 uur he haha!