Ziektewet en nu paar uur arbeidstherapeutisch werken

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door misty1984, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Sinds vrijdag 14 maart zit ik in de ziektewet ivm vele harde buiken en daarbij komende een verweekte baarmoedermond en lichte ontsluiting. Advies was rustiger aan doen. Nu gaat het al een stuk beter en mag ik rustig aan weer wat dingen oppakken. Afgesproken om deze week 2x 3 uurtjes op kantoor werk te doen (werk in de zorg), dit op arbeidstherapeutische basis. Hierna zou ik dit evalueren met mijn leidinggevende en van daar uit kijken hoe verder. Moet ik bij het UWV melden dat ik deze week 6 uur therapeutisch ga werken?

Alvast bedankt!

Groetjes!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Misty1984,

Je wilt weten of je het bij UWV moet melden wanneer je op therapeutische basis gaat werken.

Dit moet je inderdaad doorgeven.
    Je kunt hiervoor bellen met UWV op 0900-9294.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Vanmorgen heb ik gebeld, maar er werd aangegeven dat mijn werk dit hoort door te geven. Dat ik hier verder niks in hoef...

Groetjes,
    Misty

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Misty1984,

Je hebt contact opgenomen met UWV en wilde doorgeven dat je op therapeutische basis bent gaan werken.

Ik begrijp dat de medewerker die je sprak aangaf dat je werkgever dit dient door te geven. Ik leid hier uit af dat je werkgever de uitkering voor jou ontvangt en aan je doorbetaald.

Het is in deze situatie de verantwoordelijkheid van de werkgever wijzigingen in je situatie door te geven.

Krijg je zelf de betalingen?
    Stuur dan even via een privebericht je telefoonnummer dan neem ik contact met je op om de wijziging door te geven.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina