Tijdens mijn verlof werd mijn contract niet verlengd dus ging ik van bevallingsverlof over in de ww. Mijn contract liep nog wel even door dus de ww is nog niet lang geleden ingegaan. Op dit moment ben ik dus werkzoekende (kindje is 8 maanden) en na een drukke en moeilijke periode wil ik heel graag weer aan het werk. Nu heb ik nauwelijks mijn handen vrij om echt goed aan de slag te gaan met solliciteren want mijn kind vraagt de hele dag mijn aandacht (slaapt slecht overdag) maar ik wil zo graag weer iets gaan doen! Heb geen sociaal vangnet direct om me heen dat ons kindje op zou kunnen vangen dus we willen ons kindje graag naar een kdv brengen. Al is het maar een halve dag. Nu is dat financieel op dit moment niet haalbaar voor ons dus wilde ik toeslag aanvragen maar dat blijkt niet mogelijk met een uitkering. Een dame van een kdv vertelde dat er wel constructies zijn om toeslag aan te kunnen vragen. Iets met uren die je sowieso tegoed hebt maar dat wist ze niet precies. Wie heeft hier ervaring mee en kan me daar meer over vertellen?
Volgens mij is dat als je dit jaar al gewerkt hebt en je maximaal beschikbare uren tov je werkuren nog niet gebruikt hebt je die nog kunt gebruiken. In jou geval denk ik dat je helaas pech hebt.
Als je werkloos wordt heb je nog wel 6 maanden recht op kinderopvangtoeslag, maar dat is over de uren die je kreeg toen je werk had. Als jij de opvang eerst stop hebt gezet, weet ik niet of het dan ook nog geldt. Denk dat je het beste maandag even kunt bellen om het te vragen. edit: zie nu pas dat je kindje 8 maanden is dus dat die 6 maanden sowieso al voorbij zijn. Maar volgens deze link moet je wel recht hebben op toeslag: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/kinderopvangtoeslag/kinderopvangtoeslag-2017/voorwaarden-2017/werken-studeren-traject-inburgering/ik-volg-een-traject-naar-werk
Bedankt voor de reacties! @Daan90, weet je wat ze verstaan onder een traject naar werk? Ben wel werkzoekende maar ik volg geen cursussen oid.. Ik ga idd even bellen maandag. Heb er een beetje stress van gekregen dus fijn dat ik het hier ook nog even kan vragen
Toevallig heb ik deze vraag vorige week gesteld. Het gaat om bv een traject naar eigen ondernemer of een opleiding. Ik heb besloten om iets voor mezelf te gaan starten en zal dan weer recht hebben op toeslag, terwijl deze anders had gestopt omdat ik nu 5 maanden zonder werk zit.
Valenti, bedoel je dan die startersregeling? Ik ben ook aan het overwegen hiermee te beginnen maar weet het nog niet helemaal zeker