Hey meiden, Weer een vraag van mij (sorry hoor), maar als je met zangerschapsverlof bent heb je natuurlijk gewoon recht op 100% doorbetaling van je salaris. Maar wordt dit door mijn werk overgemaakt of door een andere instelling? Zou ik daar nog iets voor moeten regelen? Of kan ik een één of andere instelling bellen hiervoor? Bedankt voor het antwoorden. Gr, Fem
Ik ben gelijk bang dat ik dadelijk 8 weken zonder salaris zit ofzo, hahahahaha, en kan het nu wel even hard gebruiken
Een vraag waar ik ook een beetje mee zat. Mijn ouders zijn ook mijn werkgevers, en aangezien ik het eerste personeelslid in al die jaren ben, dat zwanger is, weten ze ook nog niet hoe of wat. Mijn vader zou het volgende week even na gaan vragen bij de accountant. Maar het is dan toch zo dat je werkgever je gewoon doorbetaald, en dat hij het dan weer vergoed krijgt?
Yep. Je werkgever betaalt jouw salaris. En de werkgever krijgt (met een dagmaximum) dit vergoed van het UWV. Op hun site staat ook wat het dagmaximum is. Mocht je meer verdienen dan dat, dan is het verschil voor rekening van de werkgever. Ook als je tijdens je zwangerschap ziekgemeld bent, wordt dit vergoed door het UWV.