Zwangerschapsverlof wat te doen in al die tijd?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Wil, 14 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wil

    Wil Lid

    26 jun 2006
    14
    0
    0
    Ik ben van plan om zes weken voor de uitgerekende datum m'n zwangerschapsverlof te laten ingaan, omdat het op m'n werk in het voorjaar altijd erg druk is en ik dan dus weer aan de slag wil.
    Maar wat doen mensen in die zes weken? :rolleyes:
    Hoe kom je de tijd door?
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Beetje uitslapen kleertjes wassen, boekje lezen, met vriendinnen afspreken, middagdutje, etc

    Ik heb me prima vermaakt :D
     
  3. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Lekker helemaal niets! Trouwens, ik kan nu ook helemaal niets meer, hoor!
     
  4. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zit al weken thuis en waarschijnlijk blijft dat zo tot aan de bevalling. Ik ben veel hier, spreek af met mijn moeder en vrienden. Lees een boek, kijk tv en keutel wat in het huis. Veel meer is het niet eigenlijk.
     
  5. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik ga per september mijn studie aan de universiteit weer oppakken dus ga echt wel een paar uurtjes pd studeren. Heb ook nog een talencursus liggen dus kom mijn tijd wel door..hoop ik.
     
  6. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Inderdaad, lekker relaxen.......een boekje lezen, filmpje kijken. Huis een beetje op orde houden. Lekker een middagdutje doen. Heerlijk!!
    Gina
     
  7. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    oh lijkt me heeerlijk!! die weken helemaal niks of weinig doen!
    ik ben al 3jaar zelfstandig ondernemer en heb eigenlijk ook al die tijd geen vakantie meer gehad... heb ook niet echt verlof dus ben wel jarloers op jullie hoor!!!
    ga er natuurlijk wel ff tussen uit maar probeer zolang mogelijk door te gaan en zsm weer aan t werk...
     
  8. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ga er ook goed van genieten, niks moet en lekker aankeutelen, ik kijk er nu al naar uit!
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik dacht hetzelfde toen mijn verlof startte, maar de tijd vliegt voorbij! Gewoon genieten dus van die vrije tijd en de rust.
    Uit ervaring weet ik inmiddels dat na de bevalling alles weer anders is ;)
     
  10. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou heb bijna mijn eerste week van het verlof erop zitten..
    Ik dacht ook dat ik me kapot zou vervelen.. maar is tot nu toe uitgebleven..

    Maar goed, ik flutter ook overal heen, thuis kan ik me (nog) niet vermaken..
    Ik zie er erg tegenop dat ik volgende week geen auto heb (eigen auto heb ik stom genoeg uitgeleend voor een week :x )
    Ik denk dat ik dan wel bij de mure omhoog vlieg, kan moeilijk met een boekje in een hoekje gaan zitten.. ben daar het type niet voor..

    Nou ja we zien wat het ons brengt..

    Groetjes Kalush
     
  11. elanor

    elanor Lid

    21 nov 2005
    72
    0
    0
    Groningen
    Ik heb nu vakantie en als ik terug ben moet ik nog 12 weken tot mijn verlof. Nou, ik ben nog net niet aan het aftellen maar het scheelt niet veel. Ik kan echt niet wachten, lekker een beetje rustig aan doen, boekje lezen, beetje poetsen, beetje aanrommelen...heerlijk :D
     
  12. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Ik kan er ook tegenop zien nu al.
    Heb nu vakantie en daarna nog 5 weken en dan met verlof, 4 weken voor de uitgerekende datum.
    Ik ben benieuwd heb na 3 weken vakantie vaak zin om weer aan het werk te gaan!!
    We zullen zien
     
  13. MarionM

    MarionM Bekend lid

    2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    (licht) huishoudelijk werk (op het gemakje), sporten (zwemmen, wandelen, fietsen etc.), beetje shoppen(leuke babykleertjes enzo :D ), boodschapjes doen, eten koken, op visite gaan enz enz..... ;)
     
  14. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    als je last van erge nesteldrang krijgt verpoets je misschien je tijd, ik wil foto´s in gaan plakken (liggen er nog zo´n 1000, hier op de site rond hangen, uitslapen of in de middag rusten. zwangerschapszwemmen. kan niet wachten!
     
  15. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou mijn 2e week zit er bijna op.. en kan je vertellen.. heb me toch redelijk verveeld.. :confused:
    Ik heb echt geen zin in poetsen.. heb helemaal nergens geen zin in.. :oops:
    Tv kijken.. ook niet mijn hobby.. lezen al helemaal niet..
    Tja zo kan het lang duren, deze 6 weken..

    Ook als ik bij iemand op bezoek ben, heb ik het daar snel bekeken, normaal kwek ik de hele dag wel wat door, maar toch heb ik nu de drang om naar huis te gaan.. maar wat ik daar moet, geen idee..
    Ik zit dan op hete kolen, bij een ander thuis..

    Nou ja, het goede aan dit verlof is, dat ik wel uitrust.. en daar gaat het om..
    Maar die verveling.. brrr... niet leuk!

    Groetjes Kalush
     
  16. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat vervelend Kalush! Komt mss toch doordat je geen auto had afgelopen week?

    Ik was gisteren bij vk en die vond het verstandiger (net als mijn man) dat ik ivm extreem vocht vasthouden en een stijgende bloeddruk, me mss beter ziek kon melden. Ik zou vijf weken tevoren opnemen, maar moet nu nog vijf weken werken tot verlof. Dat was even slikken. Ben er ook nog niet uit wat ik doe.
    Moet nu eerst een afspraak maken met de gyn even kijken wat die te zeggen heeft. Aan de ene kant denk ik als het in belang van beebje is dan maar thuis, maar ik vind zo lang van mijn werk gewoon vreselijk..
     
  17. Sjarrel

    Sjarrel Bekend lid

    28 jun 2006
    868
    0
    0
    huisvrouw
    Aalsmeer
    slapen, forum checken :p elk uur zowat haha....
    chatten... huisje netjes maken... beetje kinderkleertjes kopen.... soms bij mensen op bezoek
     
  18. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Zal me denk ik niet vervelen...zit dan nml middenin een verbouwing! Zie op zich wel een beetje op tegen de verbouwing maar aan de andere kant gaat de tijd wel lekker snel. Ongeveer 3 weken voor m'n uitgerekende datum moet alles klaar zijn (babykamer gelukkig al eerder hoor). En die 3 weken kan ik dan lekker gaan genieten...als de beeb niet eerder komt :(
     
  19. Raomi

    Raomi Actief lid

    4 mei 2006
    130
    0
    0
    Ik zie er ook wel een beetje tegenop, iedereen om mij heen werkt overdag, dus tja, wat op visite gaan wordt ook een beetje moeilijk....Ik zit te denken aan foto's inplakken, beetje paardje poetsen, met de hond waggelen, op de bank boekje lezen....probleem is dat als ik dit een week gedaan heb, ik er waarschijnlijk al weer genoeg van heb...ergens hoop ik stiekem dat de beeb besluit twee weken eerder te komen!
     

Deel Deze Pagina