na hoeveel dagen arbo?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door -, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

na hoeveel dagen hadden jullie al bericht om langs te komen bij arbo dienst?

zit nou al bina 1,5 maand thuis en nog geen brief of telefoontje gehad van arbo alleen van uwv.. die belt vandaag weer als het goed is

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dat ik wel eens ziek was, kwam de arbo arts meteen dezelfde morgen nog langs. En als je voor langere tijd ziek was (bv een week) en je was nog niet beter, moest je met hem contacten/ bellen.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hebben een bedrijfsarts intern, en ik ben zelf na mijn ziekmelding even langs haar kantoor gegaan om een afspraak te maken omdat ik toen minder uur wilde werken.
    Inmiddels ben ik helemaal thuis, maar dat contact met haar liep dus al.
    Ik heb nu om de 4 a 5 weken een afspraak en ook telefonisch contact met de UWV.

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Bij 6 weken moet je al langs geweest zijn. Vraag het aan je LG. Die kan je Arbo even bellen.

5. Niet meer actief

dat is het probleem. daar heb ik geen contact meer mee..een hoop problemen gehad

6. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Dan bel je de Arbo toch zelf en vraag hoe het zit. Ik neem aan dat je werkgever je wel ziek heeft gemeld.
    Maar aan de andere kant als het UWV je begeleid kan je het daar eens voorleggen.

7. Niet meer actief

ik heb het hele probleem aan de uwv voor gelegd. deze weet niet of ik nog contact krijg met arbo. je werkgever moet dit zelf aangeven

8. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Raar dat het UWV dat niet weet. Je WG is wel verplicht je te laten begeleiden bj de Arbo als je ziek bent.
    Enfin, jij hebt het voorgelegd, dus ik denk dat het maar afwachten is.

Succes

9. Niet meer actief

ja dat ga ik ook doen.. 11 dec ga ik met verlof.. en dat gaat automatisch in dus hoef gelukkig ook geen contact te hebben met werkgever.. daar zit ik niet op te wachten

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik heb een brief gekregen binnen een week na ziekmelden dat ik volgende week langs moet komen. Het hangt ook van je werkgever af hoor! Als die er niet zo achteraan zit dan heeft de arbo ook geen haast. De arbo werkt echt voor je werkgever. Het UWV heeft veel meer belang bij het snel weer aan het werk gaan i.v.m. dat het de overheid geld kost als je vanwege zangerschap thuis zit.

Marian

Deel Deze Pagina