zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Adrienne, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hallo,

Ik wil even een vraag stellen voor mijn schoondochter. Ze is ongepland zwanger geraakt op 18-jarige leeftijd. Ze is meteen gestopt met school, en werk gaan zoeken. Dat lukt niet, omdat ze zwanger is natuurlijk. Binnenkort gaan ze samenwonen. Nu is mijn vraag, is er een instantie waar ze toch een zwangerschapsuitkering aan kan vragen? Of heeft ze recht op bijstand? Mijn zoon heeft een inkomen van ongeveer bruto 1800 euro, geen vetpot dus.

Met vriendelijke groet,

Adrienne van Overveld

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Adrienne,

Je schoondochter voldoet helaas niet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een zwangerschapsuitkering,

De actuele voorwaarden voor de zwangerschapsuitkering vind je op deze pagina.

Als het totale gezinsinkomen onder het sociaal minimum ligt heeft je schoondochter mogelijk recht op een inkomen op basis van de Wet investeren in Jongeren (WIJ) van de gemeente.
    Voor meer informatie kun je het beste contact opnemen met de gemeente waar je schoondochter onder valt.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina