Hey dames!Ik heb even een vraag.heb gister een positieve test gehad en nou zat ik eraan te denken wat en hoe ik alles moet regelen! Mijn werk vertel ik het rond de 12 weken. Maar ik zou dan rond 2 september uitgerekend zijn.Nou had ik me bedacht om 4 weken van te voren met verlof te gaan.Maar daarvoor is me zomervakantie!Kan ik dan die drie weken van de zomervakantie eraan vast plakken?Of heb ik daar geen recht meer op?zou echt super zijn,ben ik 7 weken vante voren thuis! liefs
Ik weet het zelf niet, ik zit namelijk niet in het onderwijs. Maar er was laatst ook een topic geloof ik hierover. Misschien staat er iets bij. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
volgens mij kan het wel (of zit je in het onderwijs? dan gelden andere regels dacht ik) Voor zover bij mijn werk is het wel mogelijk,
Ik heb het ook gedaan en mijn baas vond dat alleen maar fijn. Omdat ze tijdens mijn verlof iemand voor tijdelijk hadden aangenomen en die konden ze dan tijdens mijn vakantie ook mooi laten werken. Volgens mij mag je zelf bepalen wanneer je vakantiedagen opneemt, dus ook of je dat voor je zwangerschapsverlof wil. Maar informeer anders even bij personeelszaken
dank je voor jullie antwoorden.Wij hebben geen personeelszaken omdat ik de enige werknemer ben.weet ook dat ze absoluut niet blij zullen zijn als ik vertel dat ik zwanger ben! dat is de reden dat ik het pas met 12 weken vertel en dan hoef ik nog maar een paar maand tot me verlof! liefs
Hoi Roxanna, Het is niet netjes en ik zou het ook niet doen....maar je mag zelfs langer wachten met het vertellen dat je zwanger bent. Volgens mij tot 6 maanden. Groetjes, Noa
Nou ik heb het op mijn werk ook pas gezegt met 12 weken hoor. Volgens mij is dit heel normaal om het dan pas te zeggen. Ik wilde het niet eerder zeggen omdat de kans groot is dat het nog mis kan gaan enzo. Nee hoor....het is volgens mij normaal om het rond de twaalf weken pas te vertellen. En volgens mij kun je ook gewoon je vakantie voor je verlof plakken. Het zijn jou dagen tenslotte. Veel mensen plakken hun vakantie ook na hun verlof er nog aan vast (wel in overleg natuurlijk). Dus ja....of je nu vakantie neemt ervoor, erna of een ander keertje......het zijn jou dagen en ze moeten dan hoe dan ook een vervanger regelen.
Ik heb het op het werk ook pas met 12 weken verteld, en volgens mij kan je gewoon je vakantie voor je zwangerschapsverlof plakken, mits dit te regelen is op het werk! Ze moeten toch vervanging zoeken voor jou omdat je enige werknemer bent voor je zwangerschapsverlof en vakantie heb je gewoon recht op! Gewoon als je het je baas gaat vertellen dat je zwanger bent meteen even vragen of dat mogelijk is! Gr. Miranda
Ja klopt, op mijn werk waren ze stomverbaasd dat ik het al na 9 weken vertelde. Veel vrouwen vertellen het pas als ze uit de 'gevarenzone' zijn. Dat dat niet netjes zou zijn vind ik raar.. Ik vind dat iemand het moet vertellen wanneer ze er zelf klaar voor is!
Hoi, in principe mag dit gewoon hoor. Ik zou het alleen zelf niet doen. Heb nu sinds 1,5 week verlof en ben blij dat het maar 4 weken is, want ik heb geen idee wat ik toch al die tijd zal doen. Het is echt iets anders dan vakantie vieren. Dus als je echt lekker vakantie wilt vieren dan zou ik die eerder boeken, zodat je nog meer kunt ondernemen. Want die laatste weken zit die buik toch aardig in de weg en is je conditie drastisch verminderd. Het is maar een ideetje en je moet kijken waar je je zelf het lekkerste bij voelt hoor, maar zo kijk ik er tegen aan. Groetjes
Het lijkt mij eigenlijk lekkerder om je vakantie dan achter je verlof aan te plannen zodat je langer met je kindje hebt. Karin
hoi Roxanne, het is geen probleem hoor!. waar je echter wel rekening mee moet houden is dat je als je eventueel eerder moet stoppen omdat je zwangerschap niet geheel naar wens verloopt je dan verplicht bent 6 weken verlof van te voren op te nemen. dat houdt dus in dat je achteraf nog maar 10 weken hebt. ipv de 12 die je nu hebt. Ik zou dus zelf kiezen voor de 6 weken ervoor (met eventueel nog een weekje vakantie) en dan achteraf 2 weken vakantie opnemen. komt op hetzelfde neer, maar geeft jezelf wat meer zekerheid dat je niet na je bevalling weer na 10 weken moet gaan beginnen. liefs Deb
Ik zou die vakantie na je zwangerschapsverlof plannen, daar heb je denk ik veel meer aan! En vertellen met 12 weken is heel normaal hoor! Groetjes Cellie.
als je in het onderwijs zit heb je na mijn idee geen zelf in te vullen vakantie dagen toch? of niet veel (verplichte vakantie) dat wordt dan wat moeilijk , maar werk je gewoon bij een baas dan zou ik ze na je verlof opnemen dan ben je lekker lang bij je kleintje ervoor zou ik niet doen