zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Oek oek, 2 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo!

Ik heb een vraagje over zwangerschapsverlof.
    Ik ben vandaag met een nieuwe baan begonnen (ja, ze weten dat ik zwanger ben ;) ).
    Ik krijg eerst een maand training, en in februari ga ik echt aan de slag. Ik ben uitgerekend halverwege mei, dus zal begin april al met verlof gaan.
    Wanneer en hoe geef ik aan per wanneer ik met verlof wil? Kan ik gewoon bij een leidinggevende aangeven dat ik mijn verlof bijv. 4 weken van te voren in wil laten gaan? En regelen zij dat dan verder? of moet ik bepaalde formulieren invullen ofzo? En hoe ver van te voren moet je aangeven wanneer je met verlof wil? (moet dat bijv. standaard 2 maanden van te voren ofzo?)
    beetje veel vragen misschien maar ik heb echt geen flauw idee :oops:

2. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Als ik jou was zou ik aan de personnel afdeling gaan en gewoon vragen. En als ik me niet vergis heb je recht op ouderschapsverloof pas als je een jaar heb gewerkt bij de werkgever.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Klopt, maar ouderschapsverlof is iets anders dan zwangerschapsverlof.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb het gewoon met mijn directe leidinggevende besproken. Zij wist meteen welke formulieren we dan in moesten vullen en hoe het verder werkte. Dat hebben we verder samen gedaan. Gewoon even bellen... komt dan wel goed.

5. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Anakin, natuurlijk weet ik dat, maar dit was aanvullende informatie (in case of) :)

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  7. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0