Hallo! Ik heb een vraagje over zwangerschapsverlof. Ik ben vandaag met een nieuwe baan begonnen (ja, ze weten dat ik zwanger ben ). Ik krijg eerst een maand training, en in februari ga ik echt aan de slag. Ik ben uitgerekend halverwege mei, dus zal begin april al met verlof gaan. Wanneer en hoe geef ik aan per wanneer ik met verlof wil? Kan ik gewoon bij een leidinggevende aangeven dat ik mijn verlof bijv. 4 weken van te voren in wil laten gaan? En regelen zij dat dan verder? of moet ik bepaalde formulieren invullen ofzo? En hoe ver van te voren moet je aangeven wanneer je met verlof wil? (moet dat bijv. standaard 2 maanden van te voren ofzo?) beetje veel vragen misschien maar ik heb echt geen flauw idee
Als ik jou was zou ik aan de personnel afdeling gaan en gewoon vragen. En als ik me niet vergis heb je recht op ouderschapsverloof pas als je een jaar heb gewerkt bij de werkgever.
Ik heb het gewoon met mijn directe leidinggevende besproken. Zij wist meteen welke formulieren we dan in moesten vullen en hoe het verder werkte. Dat hebben we verder samen gedaan. Gewoon even bellen... komt dan wel goed.
http://home.szw.nl/navigatie/dossier/ds ... 54#5957300 Hier vind je meer info over hoe en wat betreft zwangerschaps- en bevallingsverlof.