HOi ik heb een vraag ik heb een vast contract van 24 uur per week. Nu heb ik een brief gekregen van mijn huisarts dat ik om medische redenen nog maar 10 -15 uur mag werken. Dus dat moet ik nu regelen met me werk. ook moet ik die brief overleggen aan het uwv , hoe gaat dit in zijn werking en krijg ik de rest van de uren aangevuld? ( het gaat over na de bevalling qua uren).
Beste Little22Miracle, Bij klachten als gevolg van je zwangerschap meldt je aan je werkgever dat je gedeeltelijk ziek bent. De werkgever vraagt dan bij UWV een (volledige) Ziektewet-uitkering voor je aan. De inkomsten die je nog verdient worden dan gekort op deze uitkering. Zelf merk je hier meestal niets van omdat UWV de uitkering aan je werkgever betaald. De werkgever betaalt jou je salaris en aanvulling van de uitkering ineens. De brief waarnaar je verwijst hoef je alleen aan je werkgever te tonen. Je werkgever levert dit (indien nodig) samen met de aanvraag voor de Ziektewet-uitkering aan UWV. Actuele informatie over ziek tijdens je zwangerschap vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare