Beste webcareteam, Mijn situatie is als volgt: ik heb nu zwangerschapsverlof tot met 18 maart, was op 7 januari uitgeteld maar ben pas 12 januari bevallen. Dus 5 dagen later als uitgerekend, word mijn zwangerschapsverlof nu 5 dagen verlengd?? Zoja moet ik dit zelf melden bij het UWV of gaat dat automatisch. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. Hoor graag meer hierover. Met vvriendelijke groet, RM 2011
Beste RM 2011, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je baby. Als je 5 dagen later bevalt dan de uitgerekende datum, wordt het zwangerschapsverlof inderdaad met 5 dagen verlengd. Actuele informatie over de duur van het verlof vind je hier. Als je bij de gemeente aangifte van de geboorte hebt gedaan, geeft de gemeente de geboortedatum aan ons door. Je hoeft hier zelf geen melding over te sturen naar UWV. Zodra wij de datum van de gemeente doorkrijgen, wordt het verlof aangepast. Je krijgt hier een aantal weken na de geboorte een schriftelijke bevestiging van. Actuele informatie over de verwerking van de geboortedatum vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare