Gefeliciteerd met je kleine mannetje, hoe gaat het met hem? En met jou? Je verlof gaat gelijk in zodra je bent bevallen. Althans dat was zo bij mij 4 jaar terug. Er zouden geloof ik wel nieuwe regels komen. Veel sterkte en succes de komende tijd.
Je zwangerschapsverlof is op de eerstvolgende dag na de bevalling ingegaan. En dan heb je "gewoon" 16 weken bevallingsverlof. Er is sprake van geweest dat je nog een extra verlof kon krijgen nadat je kindje vanuit het ZH thuis is gekomen, maar die regeling is er nog altijd NIET door. Dus dat geldt vooralsnog niet voor jou/jullie. Stel dat je het absoluut niet zou trekken na die 16 weken dan is er een mogelijkheid dat je je ziekmeldt, maar het kan ook zijn dat het niet wordt 'goedgekeurd'. Evt zou je kunnen overwegen om een periode ouderschapsverlof op te nemen aansluitend aan je bevallingsverlof. Maarja, dat moet je financieel wel kunnen trekken.
Er is idd al een aantal jaren sprake om het zwangerschaps- en bevallingsverlof te verlengen voor moeder van kindjes die in het ziekenhuis hebben gelegen. Het plan is, dat als je kindje thuiskomt, dat je dan sowieso nog 10 weken verlof hebt. Maar dat is er nog steeds niet door. Zoals het nu is heb je vanaf 25 september 16 weken verlof. Heb het zelf vorig jaar ook gehad. Mijn dochter heeft 10 weken in het ziekenhuis gelegen. Toen ze eindelijk mee naar huis mocht, had ik nog maar 6 weken verlof over. Ik heb nog even in de ziektewet gezeten en daarna heb ik nog vakantie opgenomen. Hoe gaat het nu met Lucas??? Sterkte!!!
bedankt voor jullie reacties is het dus wat ik dacht had namelijk andere verhalen gehoort over die 10 weken na thuiskomst. met lucas gaat het redelijk hij heeft nu een longontsteking maar het is een vechtertje helaas hebben we nu allemaal tegenslagen met me andere dochters en me man die morgen begint met behandeling tegen kanker ik zie er nu al tegen op om in januari weer te werken
Hoi, Je verlof gaat inderdaad in op het moment dat je bent bevallen. En dit is idd een dikke tegenvaller. Ik dacht en hoopte ook op andere regels. Maar nee deze zijn er nog steeds niet. Onze dochter is geboren na een zwangerschap van 27 weken. Toen zij na 12 weken thuis kwam lag er een brief bij ons op de deurmat met mijn startdatum. 4 weken later. Boos dat ik was !! Ik kwam net thuis met een baby die ik alleen kende in het ziekenhuis en nu al aan het werk ? Ik heb het een en ander kunnen regelen met mijn werk en nog een aantal weken langer thuis kunnen blijven. Maar wat heb ik een spijt dat ik zo snel weer ben gaan werken. Ik had me achteraf beter ziek kunnen melden voor een aantal weken. De vermoeidheid van de afgelopen ziekenhuisperiode ga je pas echt verwerken als je thuis bent. En ik jou geval denk ik dat dit zeker het geval is. Ik lees ook dat je dochters en man het ook zwaar hebben. Heel veel sterkte !!
Jeetje dat is niet niks wat er nu gebeurd in jullie leven. Denk niet aan werken in januari. Het klinkt heel makkelijk maar lukt dat niet om alles wat er nu gebeurd, dan lukt het niet. Het stukje werken echt even los laten en focus je op je gezin. Lukt het namelijk niet om te werken dan kun je de ziektewet in gaan. Nogmaals heel veel sterkte voor jullie
Jeetje zeg dat is nogal wat.. Mag toch aannemen dat je werkgever tzt wel begrip heeft voor je situatie en dat er wel iets te regelen valt? Sterkte hoor!!
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Wat een enorm heftige periode maak jij nu door,met je zoontje (hopelijk knapt hij snel op en blijft hij vechten!) en je man. Helaas ligt het verlengen van het zwverlof idd nog steeds op de stapel in de 2e kamer - door het vallen van het kabinet heeft het hele voorstel om bij vroeggeboorte het verlof aan te passn weer vertraging opgelopen. Je kan er meer over lezen op de site van de VOC (Vereniging ouders van Couveusekinderen). Ik ben zelf na thuiskomst van de kinderen nog een tijdje thuis geweest in de ziektewet. Had voor de bevalling al een tijd in het zh gelegen met pre-eclampsie. Het UWV heeft er nooit moeilijk over gedaan. Neem hierover evt. even contact op met je huisarts - en zorg wel dat je het bij contact met het UWV gooit op JOUW gezondheid; dat je kindje jouw aandacht nodig heeft of je man ziek is, zijn voor hen geen reden om jou ziek te melden.Maar jouw psychische (en lichamelijke?) gesteldheid na alles wat je nu voor je kiezen krijgt wél. Heel veel sterkte!