Ben gisteren bij de VK geweest en die vertelde me dat ik het wat rustiger aan moet gaan doen. (ivm met vermoeidheid en teveel harde buiken) Ik werk nu fulltime (40 uur) en ik heb dusgepland om 4 weken van te voren met verlof te gaan zodat ik 12 weken erna overhoudt. Dit wil ik eigenlijk graag zo houden. Ga ik nu minder werken ivm mn klachten moet ik dus 6 weken van te voren verlof opnemen en houdt ik er dus nog maar 10 erna over. Nu heb ik nog aardig wat vakantiedagen en heb ik het volgende bedacht: om of een week voor mn verlof een week vakantie op te nemen of deze week te verdelen in 5 vrije dagen (zou dus inhouden dat ik vanaf 5 weken voor mn verlof 4 dagen p week ga werken) Is dit handig of kan ik het beter wel gewoon "ziekte-uren" opnemen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hai Ien, Waarom neem je je vakantie dan niet aan het einde op: dus 6 weken van tevoren, 10 erna, en dan 2 a 3 weken vakantie? Je moet nog best wel even tot aan je verlof en op de manier hoe je het hebt bedacht ga je denk ik onwijs op je tenen lopen. Je hebt gewoon een flinke kans om alsnog uit te vallen en dan heb je achteraf toch 10 weken (snap je me nog.. praat een beetje vaag geloof ik). Dus ik zou je vakantie er achteraan plakken en niet vooraf. Succes! groetjes, Marit
Ziekte uren! Je bent namelijk zwanger gerelateerd ziek en dan krijgt je werkgever dit van t uwv betaald! Voor je werkgever handig. Als je dit doet dan moet je wel 6 weken van te voren stoppen ipv 4.
hallo ien, Wat je moet doen kan ik je niet vertellen omdat jij dat uiteindelijk zelf moet beslissen maar bij mij was het zo dat ik ook graag 4 weken van te voren verlof nam omdat je dan inderdaad langer daarna hebt, maar dat ging niet omdat het toch te zwaar werd! Ik heb dit aangegeven op mijn werk en ben half december(2006) 50% gaan werken, ik blij en op mijn werk ook blij omdat ik niet geheel uitviel, en ik moet zeggen dat dat me heel goed is bevallen omdat je het dan tovh minder zwaar hebt, ik werkte de octend en s`middags kon ik dan even een dutje doen, ik heb nu tot 14 mei zwangerschapsverlof en daar achteraan heb ik 3 weken vakantie opgenomen! Ik vind het jammer dat ik al snel weer aan het werk moet maar of je nu 10 of 12 weken na je bevalling hebt het is wat mij betreft zo wie zo te kort, gewoon omdat het me vreselijk lijkt om mijn mannetje een hele dag te missen, maar dat zal ook wel weer wennen zijn! Groetjes Missmama
Als je in de ziektewet komt, al is het maar voor een paar uurtjes, dan moet je automatisch 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof. Ik zou er ook voor kiezen om je vakantie na je verlof te plakken.