Ik sta op het punt om een vast contract te krijgen, heb de mutatie al getekend, ben een opleiding aan het doen voor een hogere functie, de bedoeling is dat je dan 28 uur werkt bij die functie, maar nu komt het ik ben weer zwanger +- 6a 7 weken. Dat wilt dus zeggen dat ik 28 uur moet werken, maar dat gaat dus never nooit meer lukken dat krijg ik niet geregeld qua oppas, en thuis. Wat moet ik nu doen? vertellen, afwachtten, dit gaat echt niet 28 uur werken, mijn gevoel zegt dat ik eerlijk moet zijn dat dit niet gaat lukken, en dan moet ik stoppen met mijn opleiding jammer maar dat heb ik er wel voor over, alleen weet ik niet of ik dan kan blijven, kunnen ze mijn contract alsnog intrekken? ik weet het niet!!!!
28 dagen is 3,5 dag? Wat heb je nu aan oppas? ik zou op een rijtje zetten wat je wel kunt regelen aan oppas en in gesprek gaan over opleiding/werk. kijken welke mogelijkheden vanuit daar geboden worden of kan deels thuis werken? of kan het ook net iets minder? zou niet meteen opgeven, zelf nadenken over oplossingen vinden ze ook fijn! tevens, je bent nog kort zwanger, het is niet zo dat je nu al niet meer kunt werken! dus neem de tijd om op een rijtje te zetten wat mogelijkheden zijn en bespreek die, niet direct aan de kant schuiven.
het probleem is ik werk in de zorg, moet om 7 uur beginnen en geen vaste dagen, ook qua dagen is het wisselend. en ik heb geen opvang voor de kinderen dit is hier nogal moeilijk. Oma past op.Mag blij zij dat ik het nu geregeld krijg. Ik ben zwanger van de derde, heb een dochter van 4 en een van 2, dit ga ik echt niet volhouden nog 28 uur erbij werken.
Kan je niet iets met kinderopvang naast oma? daar hebben ze ook flexibele tijden juist voor onregelmatige tijden werken. als je nou eens gaat kijken wat dat betekent en dat op rijtje zet. ga je dan gesprek aan met je werk en leg je het voor met opties, dan zien ze dat je hebt nagedacht en komen ze je misschien tegemoet? hoeveel uur kun wel werken is ook goed om te bedenken! en kan man/vriend niet iets met ouderschapsverlof?
maar dat wist je dan vantevoren toch al? waarom ben je die opleiding dan gaan doen? Opvang is vast te regelen, als is het via een gastouder buro. En als je het zelf niet trekt...tja dan houdt het op. Zou alleen even uitzoeken als zij de opleiding voor je betaald hebben, of je niet iets moet terugbetalen als je er nu niks mee gaat doen. Hoeveel dagen wou je dan gaan werken eigenlijk? 28 is al niet veel. En als je een serieuze baan wilt dan is minder vaak niet mogenlijk?
Ouderschapsverlof opnemen? Of mag dat niet tijdens opleiding? I.p. Mag een leidinggevende ouderschapsverlof niet weigeren, staat er iets in je cao/contract?
nou ik ben die opleiding gaan doen omdat mijn jongste dochtertje ook naar psz gaat en de oudste naar basisschool, en het niet de bedoeling was dat er nog een bij zou komen, maar dat komt er wel. Ik kan oma niet met drie kinderen opzadelen, fijn dat ze me wilt helpen maar het is druk. de opleiding duurt tot januari, en ik ben in december uitgerekend. flexibele opvang is echt een probleem hier sta al zeker een jaar op de wachtlijst voor een dochter.
Gastouder? Vaste dagen vragen op werk? Ik werk in de thuiszorg en heb vaste dagen en avonden. Kleine gaat 1 dag en 2 ochtenden naar het kdv en de rest naar mn ouders.
Moet je die 28 uur ook blijven werken nadat je die opleiding afgerond hebt? Als je nu stopt met je opleiding, heb je dan nog wel een baan in je 'oude' functie?
De opleiding duur tot januari en je bent in december uitgerekend, dus na de bevalling moet je ongeveer nog 2 maand opleiding afmaken. Dat is toch niks? 28 uur vind ik ook heel erg meevallen trouwens. Kan je man niet een dag minder gaan werken?
Het is dus of even flink doorzetten tot januari en opvang regelen via een gastouder of ws geen baan meer. Ik denk dat je met drie kinderen straks maar 1 keuze hebt. Natuurlijk is het pittig en anders als je van te voren bedacht had. Maar ik denk dat je in deze tijd geen keuze hebt, of jouw man moet genoeg verdienen zodat je niet hoeft te werken.
Ik heb echt precies hetzelfde gehad toen ik zwanger werd van Jelle. Ik zou de interne EVV opleiding gaan doen, (dus zonder daarbij echt naar school te gaan) ik werkte toen 32 uur. We waren al aan het proberen om zwanger te raken maar we hadden afgesproken dat we er een jaartje mee zouden stoppen zodat ik de opleiding kon doen... En toen bleek het de laatste maand toch raak te zijn! Dat was in mijn vakantie en na de vakantie zou ik beginnen. Ik heb het een week volgehouden om niks te zeggen en toen heb ik het toch maar verteld. Vooral omdat ik na de opleiding geen 28 uur wilde werken. Ik wilde naar 18 uur. Dat vond ik niet eerlijk naar mijn werkgever en de tijd die erin gestopt werd, zowel van mijn kant als die van mijn collega's. Bij mij werd het goed opgepakt door iedereen en vonden ze het toch wel de leukste reden om te stoppen met een opleiding. Vooral mijn teamleider (op andere momenten echt een bitch!) kon mijn eerlijkheid wel waarderen. Een andere collega heeft toen mijn plaatsje gekregen. Maar goed, het scheelde wel dat er bij mij geen kosten zijn gemaakt qua school. Het was een interne opleiding, dus alle begeleiding op de werkvloer. En ik had al een vast contract, ik zou wel een functieschaal omhoog gaan maar dat is dus teruggedraaid.Als ze jou al aangemeld hebben op een school heb je kans dat er ook al betaald is en dat ze dus willen dat je geheel of gedeeltelijk een terugbetaling willen van je.