Pfff ik weet het even niet meer Ik werk nu sinds januari bij een bedrijf, zwangerschap was geen probleem blablabla. Mijn contract zou gewoon verlengd worden eind deze maand. Ben gisteren nog gaan werken, zelfs nog gevraagd naar mijn contract, vrijdag tekenen we dat blablabla. tot ik zo net de brievenbus opendeed.. een briefje met 5 zinnen dat het niet verlengd wordt. Zonder opgave van reden. Probeer je te bellen, neemt er natuurlijk niemand op. Ik weet gewoon dat het is omdat ik zwanger ben, en 2x ziek thuis gezeten heb daardoor. Iemand een idee wat ik nu allemaal zelf moet regelen? Ik loop helemaal verloren daarin.
Dat hadden zij al voor mij gedaan.. vindt het echt zo rot, heb gewoon rotdiensten gewerkt, nooit daarover geklaagd of gezaagd en dan toch zo'n domme brief Heb het op mijn vorig werk ook gehad, dat ben ik nog steeds aan het aanvechten, kwam ook door de zwangerschap. (was fysiek heel zwaar werk, nu maar een bureaujob) Denk niet dat ik daar nu nog een keer de fut voor heb.
zo wat een naaistreek! ik zou die persoon de volgende dag gelijk erop aanspreken! belachelijk hoe het tegenwoordig gaat. succes!
Inderdaad, is sowieso al heel moeilijk om een vast contract te krijgen ergens Had mijn verlof wel leuker voor gesteld dan zorgen om hoe ik dat nu verder moet doen Kan ik nu ook al opnieuw solliciteren en aangeven dat ik pas in september terug beschikbaar ben of gewoon wachten? Pffffff
Wat een kl.ote werkgever gatverdamme. En dan zo onpersoonlijk per briefje terwijl je daar gewoon nog dagelijks komt. Wat een rotstreek. Zou mij per direct ziekmelden trouwens. Hun lullig doen, jij lullig doen...
alsof je met ziekmelden iets oplost.....zou de eer aan mezelf houden Bel dan gewoon dat je ervan uitgaat dat je vrijgesteld bent van werk of overleg even.... iig melden bij het UWV. Sollicitatieplicht heb je tot je voorgenomen verlof. Als wordt je ws niet zo snel aangenomen. zeker weten dat het geen foutje is? sterkte, bljift gewoon k*t
Wat een ***streek. Ik zou ze er wel op aanspreken morgen. Bovendien een mondelinge toezegging is ook rechtsgeldig. Waarom wel mondeling toezeggen en dan opeens zo'n brief?
Mijn verlof zou vrijdag ingaan.. en morgen ben ik vrij. Ga vrijdag mijn spullen halen en nog wat bespreken. Mijn leidinggevende wist het zelf niet hij was heel begripvol dat ik boos was, hij was ook echt super tevreden van mij. Komt dus echt van hogerhand. Had hem echt niet voelen aankomen, vorige week nog kwaliteitsbeoordeling gehad en die was super! Iedereen was altijd super geintresseerd in de baby enzo. Vrees ervoor dat het een 'foutje' was Hopen dat ik in tijden van crissis iets anders vind.
Eerlijk gezegd geloof ik jouw leidinggevende niet. Die worden altijd van dit soort zaken op de hoogte gesteld, tenzij die persoon zelf pas sinds kort weer is begonnen na lange afwezigheid? Misschien probeert hij/zij de boel een beetje te sussen (ik zou dus vrijdag heerlijk m'n hormonsters erop los laten bij hem/haar!!) Hopelijk vind je na de kraamperiode iets beters en leukers, veel succes!
Ik ga er nu van uit dat je contract afloopt tijdens je zwangerschapsverlof. Wanneer je WAZO al is aangevraagd door je werkgever, dan loopt dat gewoon. Aansluitend aan je WAZO heb je mogelijk recht op een WW-uitkering (mits je voldoet aan de eisen voor WW) Aanvechten heeft niet heel veel zin, je werkgever staat in zijn recht om te besluiten het contract niet te verlengen. Je hebt nl een contract voor bepaalde tijd. Je hebt alleen een punt wanneer er duidelijk is gezegd dat het met je zwangerschap te maken heeft. Qua sollicitaties. Het staat je natuurlijk vrij om nu al te gaan solliciteren. Ik bedoel je bent niet direct beschikbaar, maar normaal hebben andere sollicitanten ook een opzegtermijn etc en zijn zij ook niet per direct beschikbaar.
Nou ja mijn leidinggevende was heel erg lief aan de telefoon, hij begreep het echt niet. Heeft net nog gemaild dat het bij de verkeerde leidinggevende terecht was gekomen (die dus ziek is) vandaar dat hij van niks wist En je hebt toch alleen recht op ww als je 26 weken gewerkt heb? Ik heb hiervoor in Belgiƫ gewerkt, ook aangegeven bij sollicitatie dat ik niks zou hebben als ik mijn werk zou kwijtraken Is gewoon een groot bedrijf waar je voor hogerop maar gewoon een personeelsnummer bent :x Hoop inderdaad dat ik wat leuker vindt, dit was sowieso al tegen een hongerloon en moest aardig knijpen om rond te komen, maar was toch iets..
GRRRR. We zijn weer terug in het stenen tijdperk! Helaas vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Als je contract tijdens je zwangerschapsverlof afloopt, dan kun je ervoor kiezen dat het UWV rechtstreeks het geld aan je overmaakt. De WAZO is namelijk een werknemersrecht en is 100%. Dus tot 10/12 weken na de geboorte heb je je inkomen. Vervolgens kom je in de WW. Deze kun je nu al aanvragen, maar ik zou het pas doen in de laatste week van de WAZO. Wanneer je het nu al doet, moet je je inschrijven op het UWV-werkplein en word je continu gespamd dat je moet solliciteren.. wat voor jou niet van toepassing is, want je zit nog in een WAZO regeling. Ook is het aflopen van de WAZO afhankelijk van wanneer je kindje geboren is. Extra reden om nu nog geen WW aan te vragen, omdat je nu nog niet weet wanneer je WW in moet gaan. Heb je rechtsbijstand? Ik zou namelijk wel even goed laten uitzoeken of je werkgever je alles uitbetaalt waar je recht op hebt. Zelf heb ik wel gesolliciteerd tijdens de kraamtijd. Geen pretje. Ik had het beter in de WW-periode kunnen doen om zo volledig van de kraamtijd te kunnen genieten. Alleen is dat natuurlijk wel afhankelijk of je het redt met je WW-uitkering.
Hoe kan een "zieke" leidinggevende dan zo'n beslissing nemen.. Dat betekent dat er onderling geen overleg is. Nee meid, jij wordt in de maling genomen.....
Mijn contract wordt ook niet verlengd, en loopt ook af in mijn verlof. Mijn leidinggevende is alleen wel zo netjes geweest om dat vooraf al te melden. Zo ver ik begrepen heb (omdat mijn verlof al bezig is als t afloopt), krijg ik eerst WAZO, en daarna (10 weken na bevallen) gaat mn recht op WW in (heb meer dan een jaar gewerkt). Ik weet alleen niet of ik de WW moet aanvragen tijdens verlof, of erna?? Maar dat zal ik tzt nog eens goed navragen. Ik heb dus ook pas weer sollicitatieplicht nadat mijn verlof is afgelopen, en dat vind ik wel fijn, want dan kan ik me de eerste weken, net als ieder ander, gewoon richten op ons meisje en mijn nieuwe taak als moeder, voor ik me weer druk hoef te maken over solliciteren! Leuk is anders natuurlijk, maar ik weet in ieder geval nu al wel waar ik straks aan toe ben, en dat is wel zo fijn!
Check even of alles klopt, opzegtermijn, etc. Heb je getuigen die weten van je mondelinge toezegging? Of heb je wat in je mail, dat is ook rechtsgeldig? Kan je er misschien nog wat uitslepen, hoewel ik denk dat het je geen behoud van je werk oplevert. Als je de referentie nodig hebt, dan wel netjes en voorzichtig blijven. Vervelend verhaal in ieder geval, succes!
Thx dames Ik ga het er maar bij laten, eigenlijk was het toch niet DE job voor mij. Heb vandaag al wat uitzendbureaus e.d aangeschreven, hopen dat er iets leuks uitkomt. of ik ga een cursus doen ofzo... Vindt het wel nog steeds een rotstreek, maarja. Morgen hoor ik het wel daar.. en nee er is inderdaad geen overleg op het werk.. hele rare werkplek hoor..
Het is zeker een rotstreek, en niet netjes hoe het is gegaan. Veel succes met solliciteren maar geniet vooral van jullie babytje, ook al had je het allemaal anders voorgesteld.