wie moet mijn ouderschapsverlof betalen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door m038, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    hallo,

ik heb een vraag. ik heb ouderschapsverlof tot juli dit jaar. Nu heeft mijn werkgever in januari van dit jaar (zonder mij in te lichten) opeens besloten dat hij mij niet meer de 70% van het minimum loon betaald.
    ze hielden altijd 380 euro van mijn salaris in en vergoedden dat 150 euro nu nog maar 50.

ik vind het belachelijk dat pz tot op heden niets heeft laten horen hierover. mijn cao zegt 70% vergoeden en mijn ouderschapsverlof contract geeft deze bedragen aan.

nu begreep ik van mijn werkgever dat ze het op deze manier een mooie bezuiniging vinden en ze zeggen dat er in het contract niet staat wie mij dat uitbetaald.

mag dit zomaar?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste M038,

Je hebt vragen over veranderingen in de betaling van je salaris tijdens je ouderschapsverlof.

UWV Webcare Team is niet bevoegd juridisch advies te geven. Ik adviseer je de vragen je salaris te stellen aan een arbeidsjurist. Je kunt hiervoor terecht bij het juridisch loket, rechtsbijstand en een vakbond.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uvw.nl/webcare

Deel Deze Pagina