Hoi ik heb een aanvraag gedaan voor een wia ben al bij de verzekerings arts geweest. Nu kreeg ik een brief dat ze medische gegevens op wilde vragen en dat ik daarom wat langer moest wachten maar uiterlijk 24 sept een brief kreeg met de beslissing of ik een wia uitkering krijg. Nu is het dus al ruim 24 sept geweest en nog geen brief. Ik heb gebeld en wordt binnen 24 uur terug gebeld. Maar moet ik nu nog z,n formulier invullen vanwege de te late beslissing?
Beste Mommy1983, Wat vervelend dat de WIA op de afgesproken datum nog niet is beoordeeld. Je vraagt of je nu een formulier moet invullen vanwege te late beslissing. Je zou voor 24-9 een beslissing ontvangen moeten hebben. Heb je na 24-9 geen brief gehad over nogmaals uitstel? Als je nog geen bericht hebt gehad, kun je een melding te late beslissing doen. Hiermee vraag je UWV binnen twee weken alsnog te beslissen. Doet UWV dit niet? Dan kun je om een vergoeding vragen vanwege de te late beslissing. Mijn collega heeft al een terugbelverzoek voor je gemaakt dus binnen 24 uur weet je sowieso meer. Naar aanleiding daarvan kun je beslissen of je het formulier wilt invullen. Actuele informatie over de melding te late beslissing vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Nou ik ben weer een apart verhaal maar ik heb nu dus een voorschot regeling gekregen. Ik ben zelf niet in staat om zulke gesprekken telefonisch te voeren dus mijn vriend heeft dat gedaan. Nu belde de beste man terug en zei dat ik een voorschot kreeg. Mijn papieren lagen nog bij de verzekeringsarts. Ik ben nog nooit opgeroepen voor een arbeidsdeskundige. De beste meneer melde dat hij dat ook niet verwacht en dat ze misschien over een half jaar nog eens wat gaan opvragen of me oproepen. Maar ik kreeg de brief thuis en ik heb geen definitieve beslissing beslissing gehad. Nu zit ik nog in onzekerheid en het voorschot durf ik niet te gebruiken dadelijk moet ik het terug betalen. Hoe lang kan het duren voordat ik een definitieve beslissing krijg over de wia?
Beste Mommy1983, Fijn te lezen dat je in elk geval op voorschotbasis betaald gaat worden. Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wilt hebben over de definitieve beoordeling. Wanneer we op voorschotbasis gaan betalen, laten we normaal gesproken weten wanneer we alsnog een beslissing denken te nemen. Is dit niet verteld aan je vriend? Als je wilt, kan ik voor je nakijken hoe het zit met de beoordeling. Ook kan ik kijken of ik er achter kan komen of en waarom je voorlopig niet bij een arbeidsdeskundige wordt uitgenodigd. Als je wilt dat ik je hiermee verder help, kun je jouw telefoonnummer doorgeven in een privébericht. Dan bel ik je om één en ander voor je na te kijken. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Nou hij heeft tegen mijn vriend gezegd dat hij dacht dat het zo bleef dat er verder niets gedaan werd. Hij was er deze week niet meer maar dan belt mijn vriend die man volgende week nog eens. Toch bedankt