Beste UWV, Sinds 19 januari zit ik weer in de WW vanuit de ziektewet en 2 februari ontving ik een gedeelte van mijn ww. Nu had ik verwacht dat ik dan afgelopen maandag mijn volledig WW geld zou ontvangen. Niets blijkt minder waar. Nu schijnt het zo te zijn dat ik aanstaande vrijdag pas mijn WW krijg. Hoe kan dit? Jullie betalingstermijn is toch iedere 4 weken? Gaat het wel goed met de betalingen aan mij? Heb ik iets fout gedaan? De rekeningen lopen gewoon door, dus ik vind dit erg vervelend. Met vriendelijke groet, Koningsgezin
Beste Koningsgezin, Je hebt vraagt waarom je WW-betaling te laat is. Ik kan jouw gegevens niet inzien. Daarom kan ik niet achterhalen of er een reden is dat de betaling later komt dan jij had verwacht. Ik begrijp dat dit voor jou vervelend is. De WW-uitkering wordt altijd 4-wekelijks achteraf betaald. Alleen de eerste betaling is hierop een uitzondering. Wordt je uitkering automatisch betaald? Dan hoef je zelf niets extras te doen om je betaling te ontvangen. Zodra je specificatie in MijnUWV klaar staat is je betaling ook gedaan. Deze staat dan na 2a3 werkdagen op je rekening. Actuele informatie over betaaldata van de WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes bij je sollicitaties. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Ella, Het staat inmiddels op de rekening gelukkig. Toch bedankt voor je antwoord. Met vriendelijke groet, Koningsgezin