Goedemorgen, Hopelijk kunnen jullie duidelijkheid bieden. Helaas momenteel in de WW en ik heb tijdig mijn zwangerschapsverlof aangevraagd. Deze zal op 21 augustus ingaan. Ik zou 2 weken voor min verlof een formulier ontvangen dan zouden ze alles in gang zetten. Omdat ik nog niets ontvangen had gebeld en toen werd me verteld dat dat formulier ook pas 4 weken na ingang van mijn verlof kon ontvangen en dat ze pas daarna gaan beoordelen of ik er recht op heb. Gaat dit wel goed? Loop ik dan niet het risico pas heel laat mijn geld te ontvangen? Ik heb niet zoveel zin om me in mijn verlof hier heel druk te maken... Hopelijk kunt u duidelijkheid bieden. Groet!
[FONT="]Beste LolaJames,[/FONT] [FONT="]Je wilt weten wat je van UWV kunt verwachten nadat je (vanuit de WW) je zwangerschapsverlof hebt aangevraagd.[/FONT] [FONT="]Heb je het zwangerschapsverlof telefonisch aangevraagd?[/FONT] [FONT="]En heb je hiervan een bevestiging van UWV ontvangen?[/FONT] [FONT="]Dit is dan voldoende.[/FONT] [FONT="]Het is dan niet nodig dat je hiervoor apart nog twee weken voor ingang van je verlof nog een formulier ontvangt en invult.[/FONT] Als UWV aanvullende informatie nodig heeft dan staat dit in de ontvangstbevestiging. [FONT="]De beslissingsbrief en eerste betaling ontvang je binnen 4 weken na ingang van je verlof.[/FONT] [FONT="]Heb je geen bevestiging ontvangen? Neem dan voor de zekerheid nogmaals contact op met UWV, 0900-9294.[/FONT] [FONT="]Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet,[/FONT] [FONT="]René[/FONT] [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT] [FONT="]www.uwv.nl/webcare[/FONT]
Beste René, Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het telefonisch doorgegeven en toen gaven ze aan dat ik een formulier zou ontvangen welke ik moest ondertekenen en terug moest sturen. Deze heb ik dus nooit ontvangen. Ik heb dus nooit een bevestiging ontvangen dat alles nu loopt. Morgen dus toch maar weer even bellen... groet, Mijke
Ik snap de verwarring als dat aan je verteld is. Bij twijfel kun je altijd even bellen, dan kan één van mijn collega's voor je nakijken wat de status is. Graag gedaan in elk geval en fijne dag!