Baby beweegt "anders"

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by 1982Eva, Jan 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik maak me een beetje ongerust, vandaar hier toch maar even een bericht. Ben nu 31 + 5 zwanger en vooralsnog gaat alles goed.

Met 30 weken groeiecho gehad (standaard bij mijn vk) en baby doet het goed, lag nog wel in volkomen stuit . De afgelopen weken was hij erg actief. Ik voelde het hoofdje ook "ronddobberen" bovenin. Vrijdagavond had ik veel harde buiken en voelde ik de baby weinig. Zaterdag idem dito.

Ik heb daarom gisteren na twijfel toch maar vk gebeld , ze kwam meteen. Hartje geluisterd, ging prima. Ik heb toen in overleg uurtje rustig gelegen en geturfd en heb de baby zo'n 12 keer gevoeld.

Toch voel ik hem vandaag nog steeds minder dan anders. Net weer liggen turven en kom in 30 min tot 10 bewegingen. Dat lijkt me op zich keurig , maar afgelopen week voelde ik hem bijv wel 10 keer binnen 10 min, dus het is toch anders. Ook schopt hij minder hard en op andere plaatsen.

Is dit reden tot grote zorg of kan ik dit nog even een dag afwachten? Heb dinsdagochtend om 9.00 sowieso weer controle. Het zou ook kunnen dat de baby gedraaid is misschien? Daar heb ik alleen dan echt niks van gevoeld... Heb wel placenta aan voorkant dus misschien ligt hij net even anders? Vk dacht gister bij hartje luisteren dat het nog wel een stuit was...

Het is mijn eerste zwangerschap dus dan weet je niet wat normaal is... Ik lees op internet "bij ongerustheid direct bellen ", daarom heb ik dat gisteren wel gedaan, maar nu ik hem op zich best af en toe voel bewegen, lijkt het me toch overdreven om weer te bellen... Of niet ? Hij beweegt gewoon zo anders / bescheiden dan hoe ik afgelopen (2a3) weken gewend was..

Dank voor je advies vast!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

een kindje moet minimaal 10x op een dag bewegen. Dus dit haal je makkelijk. Alleen als het verschil zo groot is als voorheen is het toch raadzaam om weer de verloskundige te bellen. Vaak verwijst de verloskundige je dan voor consult naar de gynaecoloog. Er wordt in het ziekenhuis dan een hartfilmpje gemaakt van de baby en een echo. Hierdoor kan goed vastgesteld worden wat de conditie is van de baby en met de echo kan mogelijk de oorzaak gevonden worden, waarom je het kindje minder voelt. Dus toch maar even bellen! Succes!

Groetjes Monique

3. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    1,035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Dankjewel!
    Gelukkig heeft hij de hele nacht liggen apenkooien, dus ik ben niet meer ongerust. Maar zal de volgende keer bij twijfel maar gewoon bellen!

Share This Page