zwangerschapsverschijnselen na miskraam, negatieve zwangerschapstest

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iris2009, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik heb ruim een maand geleden een natuurlijke miskraam gehad (10-10). Rond eind oktober kreeg ik veel vruchtbaar slijm en op 1 november ging mijn temperatuur omhoog en de dag erna geen vruchtbaar slijm meer. Maar geen positieve ovulatietest gehad.. dus onzeker wel/geen eisprong. Nu 14 dagen later heb ik allerlei zwangerschapsverschijnselen:
    - misselijk (niet een beetje maar echt hele dag door)
    - hoofdpijn
    - pijnlijke borsten
    - erg moe
    Ik was er gister echt van overtuigd dat ik alweer zwanger zou zijn.. dus vanmorgen getest (immers 14 dagen geleden een vermoedelijke eisprong). Maar hartstikke negatief :(. Ik snap werkelijk niet wat ik nu moet denken. Als ik niet zwanger ben zou ik nu toch een keer ongesteld moeten worden nu en waar komen die verschijnselen nu nog vandaan?? Had een week na de miskraam al een negatieve zwangerschapstest, dus het toch niet meer daar van komen?

Wie heeft hier ervaring mee? En moet ik als ik niet ongi wordt deze week aan de bel trekken voor een controle of alles wel weg is ofzo?
    Snap werkelijk NIKS van mijn lichaam op dit moment. Knap balen nu.. terwijl ik de miskraam op zich goed kon 'hebben'.

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Hallo Iris,

Heel veel sterkte meis! Weet je inmiddels al meer?

Na een miskraam heb je een grote kans dat je cyclus van slag is. Gemiddeld duurt het 4 tot 6 weken voordat je weer ongesteld word. Ook ik had na de 2e miskraam erg het gevoel weer zwanger te zijn, ik had een positieve ovulatietest. Ik werd niet ongi op de verwachte NOD maar een paar dagen later. Je lichaam heeft even tijd nodig om te herstellen.

Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat je meteen weer zwanger bent. Ik hoop het voor je! Maar houd er nog maar even niet teveel rekening mee, dan kan het alleen maar meevallen.

Liefs,
    Sil

3. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hoi Silsa, bedankt voor je reactie!
    Vanmorgen wat bloed, dus mijn ongi komt geloof ik eindelijk op gang. Ben hier blij mee, omdat ik nu weer verder kan... Hopen dat mijn cyclus nu wel weer een beetje normaal zal zijn met een eisprong!

4. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Het lijkt me trouwens vreselijk om nog een miskraam mee te moeten maken zeg.. Hoop voor jou dat je snel een goede zwangerschap zult hebben!!

5. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Iris,

Lief van je! Hoop ook dat het ons snel weer gegund is. Fijn dat je ongi er aan lijkt te komen, dan kan je weer verder.

Bij mijn tweede miskraam wist ik niet dat ik zwanger was, dat scheelt wat in de pijn. Ik was nl. 2 keer ongesteld en had zelfs een positieve ovulatietest gehad toen ik heftig begon te bloeden met stolsels, in het zh bleek dat ik weer een miskraam had. Mijn advies is dan ook om toch even een testje te doen als je menstruatie voorbij is. Lichaam is nou eenmaal van slag. Dan weet je ook meteen zeker of het hcg uit je bloed is en je echt weer verder kan.

Sterkte!
    Liefs,
    Sil

6. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hoi Mama van Iris,

Zit een beetje met het zelfde "probleem". Ongeveer 6 weken geleden heb ik een termijn echo gehad met ongeveer 10.5 week. Uit deze echo is gebleken dat het kindje ergens tussen de 8 en 9 weken is overleden. Omdat de miskraam niet opgang kwam heb ik gekozen voor een curettage. Deze heeft precies 5 weken geleden plaatsgevonden. Aansluitend aan deze curettage heb ik mijn menstruatie gehad, die op dezelfde dag plaatsvond als wanneer ik niet zwanger was geworden. Ik ben bijna 100% zeker dat ik ongeveer 2 weken later een eisprong heb gehad, dit omdat ik toen errug veel zin had om te klussen en dat normaal bijna niet heb. Vervolgens wel weer rond de normale tijd een bloeding gehad, die niet aangekondigd kwam en anders was dan normaal.

Nu heb ik sinds een paar dagen last van mijn borsten en meer trek dan normaal. Omdat de baby al een tijdje voor mijn curettage is overleden heb ik geen last mee gehad van zwangerschapsverschijnselen. En nu wel weer ineens. Je hoort weleens dat je in de maand na je miskraam extra vruchtbaar bent dus wellicht?

A.s. donderdag heb ik trouwens een nacontrole bij de gyn dus ik neem aan dat je dan een echo krijgt. Weten we het direct zeker.

7. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Bedankt Silsa, heb vandaag al getest en nog steeds negatief.. had een week na mijn miskraam al een negatieve zwangerschapstest trouwens. Dus hcg zal wel weg zijn inmiddels.. Was ook maar heel kort zwanger he.

Vrouwtje80 wat vaag dat je nu ineens wel weer zwangerschapsverschijnselen hebt, dat kan toch haast niet meer van je miskraam komen.. maar goed ik weet het ook niet blijkbaar kan je lichaam erg van slag zijn hierdoor. Ik hoop het wel voor je, tenministe een positief verhaal dan :):). Ben benieuwd!! Laat je het weten?

8. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hoi Mama van Iris,
    Denk niet dat het wat is hoor, maar ja hoop het natuurlijk wel. Hou je op de hoogte!

9. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Hoi Mama van Iris,

Vandaag na-controle bij de gyn gehad. Alleen gesprek. Kon dus niet checken of ik opnieuw zwanger ben. Ga er nu eigenlijk uit van niet. Geen verschijnselen meer. Gaan dus weer opnieuw klussen!

10. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ok jammer.. maar je weet het nooit natuurlijk!
    Hier nog steeds ongi.. maar het wordt al minder, dus zal wel haast klaar zijn nu. En dan hopelijk weer een normale cyclus met een eisprong ;)

Deel Deze Pagina