reguliere griepprik halen bij zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loe, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb een vraagje: ben een echte patient uit een risicogroep en wij zijn al een tijdje bezig zwanger te raken: deze maand zijn we begonnen met clomid. Aankomende zaterdag wil men dat ik de jaarlijkse vaccinatie kom halen. Maar.......bij vorige huisarts heb ik altijd gehoord dat ze niet willen vaccineren als je korter dan drie maanden zwanger bent. Als ik nu deze maand of volgende maand zwanger raak, dan val ik alsnog in die groep.
    Zal ik hem nu wel halen of niet?

De mexicaanse haal ik waarschijnlijk niet: na de tweede prik mag je drie maanden niet zwanger worden. Ook heb ik net griep gehad, misschien wel de mexicaanse. Geen idee. Misschien onverstandig van mij gezien mijn medische problemen (longen, hart), maar wat de bijwerkingen zijn van het vaccin is ook niet duidelijk.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? De gewone wel halen of niet?

2. music4life

music4life Niet meer actief

ik denk dat je hierover de huisarts even moet bellen
    hij weet ook jou achtergrond
    suc6

3. Loe

Loe Niet meer actief

Mijn huisarts heeft me twee keer gezien, we hebben sinds de zomer een nieuwe. Zij is echt niet goed op de hoogte van mijn situatie, helaas.....

4. music4life

ok ik snap het,,hmm lastig hoor,ik zou hem als ik jou was niet halen ,ik haal de regulieren griepprik nooit,maar ik ben geen risico groep,ik werk in de zorg en ik krijg hem aangeboden,, ik weet ook zelf niet of ik de mexicaanse griepprik ga halen hoor,,wij zijn ook bezig om zwanger te worden

5. Loe

Loe Niet meer actief

ik heb dus een pacemaker en ritmestoornissen. Ben echt vaak ziek, verkouden en dan gaat het altijd over in of een holteontsteking of een luchtweginfectie. Daarnaast heb ik astma. Maar: als ik de griepprik haal, ben ik ook ziek elk jaar. Heb m nog nooit niet gehaald, dus weet niet hoe het zonder is. Maar MET griepprik ben ik ook zeker 3 keer goed beroerd. Nu ben ik net ziek geweest en de klachten waren wel anders dan anders. Veel hoofdpijn en pijn achter de ogen. Helaas (voor de duidelijkheid van de symptomen dan heb ik sinds ik pfeiffer heb gehad nooit echt koorts meer, hooguit 37.9).

Je weet niet wat die mexicaanse griep doet, maar het vaccin ook niet. Daarnaast ben ik 34 geweest en zou ik nu eens graag wat positiefs blijven doen, namelijk zwanger worden (misschien klinkt het eigenwijs, maar de wens is heel sterk)

6. Loe

Loe Niet meer actief

nog meer meningen of ideen?

7. music4life

ik zou het niet doen ,,die regulieren prik,,ik werk in het zh en de mensen die zwakker zijn dan andere hebben natuurlijk andere bijwerkingen,die worden zwakker,,,ik zou hem niet nemen.... en je wens proberen in vervulling te laten gaan,,

8. Loe

Loe Niet meer actief

dank je wel;)

9. Dreamygirl

Dreamygirl Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.529
    220
    63
    Hi Loe,

Ikzelf behoor ook tot de risicogroep aangezien ik astma heb. Aangezien ik ook probeer zwanger te raken heb ik mijn huisarts gevraagd of ik de griepprik mocht halen, ik heb dus ook een oproep gehad. Hij gaf aan dat het onduidelijk is of het vaccin negatieve bijwerkingen kan hebben op een bevruchte eicel, omdat risico uit te sluiten adviseert hij mij de prik NIET te halen.

Maar ja, ik ben bijna nooit ziek en dit wordt voor mij dat ook het 1e jaar dat ik de prik niet haal.

Knuf

10. Loe

Loe Niet meer actief

ben net terug van huisarts. Zij adviseert mij,als ik zaterdag niet zwanger ben,de reguliere prik te halen. De mexicaanse had ze alle begrip voor dat ik die niet haal. Ze was ook niet zo ongerust over de mexicaanse griep zelf.

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij zijn bezig voor de tweede en ik heb gewoon vorige week m'n griepprik gehaald (val ook in de risicogroep). Volgens mijn Duitse dokters is het allemaal onzin en kun je 'm gewoon halen. Ik heb 'm voordat de 1e kwam ook gewoon gehaald.

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik heb astma en heb de gewone griepprik al gehaald, heb juist altijd begrepen dat de gewone griepprik gewoon kan als je zwanger wil worden

de mexicaanse ga ik niet halen

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dan zijn er toch wel veel tegenstrijdige adviezen. Ik zat nl met hetzelfde, en ben gaan zoeken op internet. Daar stond op een medisce site, dat je als je in de eerste 3mnd van de zwangerschap zit, het afgeraden wordt om de griepprik te nemen. En als je de griepprik neemt, 2 maanden wachten met zwanger worden....

Ik zal ff kijken of ik het stukje nog kan vinden...

groetjes Setje

14. Loe

Loe Niet meer actief

bedoel je echt de jaarlijkse vaccinatie?

15. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    wat jij zegt, is zover ik weet alleen geldig voor de mexicaanse griepprik
    en niet over de gewone griepprik

16. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    ja, de "gewone" griepprik. Ik kan hem nl via mijn werk krijgen, en vond het eigenlijk wel een goed idee. Tot ik met dezelfde vraag zat als jij nu...

Ik kan zo 123 de site niet vinden. Maar als je googlt, dan zie je zo al allerlei tegenstrijdige berichten ;) Valt me op dat de ene huisarts dit zegt, en een andere huisarts weer heel iets anders :(.

groetjes Setje

17. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    dat dacht ik dus ook! Maar omdat ze niet zeker weten wat voor effect het heeft op de zwangerschap, raden ze het af. Ik ga nog ff zoeken....

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    nou, wat ik net al zei, lekker tegenstrijdig. Op een andere site staat dat zwangere vrouwen, en zwanger willen worden, geen probleem is voor de griepprik!

19. Loe

Loe Niet meer actief

informatie rivm:
    Ik ben zwanger, mag ik dan de jaarlijkse griepprik krijgen?
    Ja, dat mag. Er zijn geen schadelijke effecten bekend van de jaarlijkse griepprik voor het ongeboren kind. Bent u zwanger en overweegt u de vaccinatie tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) te halen? Kijk dan hier voor meer informatie.

20. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Er is achterhaalde info op het internet of zwangerschap en de normale prik. Vandaag de dag kan hij geen kwaad ongeacht welk stadium je in bent.

Mwx. griepprik mag niet in de eerste 12 weken en je mag 8 weken na de tweede spuit niet zwanger raken.

C

Deel Deze Pagina