He meiden, Voor degenen die mij nog niet kennen... Ik ben Saskia, bijna 26 jaar en manlief is 29. We zijn sinds oktober 2008 bezig voor ons eerste wondertje, maar dat wil niet zo lukken. Sasman is behoorlijk verminderd vruchtbaar en de kans op een natuurlijke bevruchting is zeer zeer klein. Er was een tijd dat we nog mochten IUI-en, maar na poging 1 zijn we hier mee gestopt. Er was te weinig beweeglijk zaad. Het advies dat volgde was ICSI. Heel wat maandjes later mogen we dan eindelijk gaan starten! Ik ga volgende ongi op dag 3 met de pil beginnen en op dag 17 komt de decapeptyl om de hoek kijken. 27 december een echo en als alles rustig is in mijn buikje mag ik ook met gonal-f gaan spuiten. Half januari verwachten wij de punctie. Heel spannend allemaal! Zijn er meiden die ook in januari een punctie of tp verwachten? Misschien kunnen we elkaar steunen in deze toch al zo turbulente tijd. Liefs!
Meis ik heb geen tp of dergelijke wel vorig jaar januari Maar ik wil je heeeeeeeeeeeeeeel veel succes wensen!! Dat als ons mannetje geboren word jij een prachtige test in je handen mag hebben xxx Elif
Graag gedaan lieverd Hier gaat alles prima, hij word geschat rond de 1480 gram en voor de geboorte rond de 3300 a 3500 gram. Hij beweegt volop en we genieten enorm. Ik gun jullie dit zo!!! xxx
Hey Saskia, ben je verhuisd? Je blijft toch ook wel bij ons andere topic he? Kunnen niet zonder jou hoor
He meis, offcourse blijf ik daar Ik heb meerdere topics waar ik klets hihi Maar deze is nog niet drukbezocht alleen door schatjes die ik van andere topics ken! Misschien moet ik er maar gewoon een "Saskia op zoek naar beeb" van maken. Een soort dagboek ofzo. Kom op IVF/ICSI meiden! Meld je even als je in januari een punctie en/of tp verwacht!
Spannend he! Heel veel succes Saskia!!!! Wij hebben gisteren bericht gekregen dat we aankomende maand gaan beginnen. Deze vrijdag (26-11) begin ik met Decapeptyl te spuiten en 6 december de uitgangsecho. Het gaat allemaal best snel , want begin deze maand hebben we de info middag voor IVF bezocht en toen kregen we te horen dat de wachttijd ongeveer 3 maanden zou zijn. We hebben een IUI poging gehad, maar helaas was dat geen succes. En nu dus IVF-ICSI, Ik vind het heel spannend allemaal! EDIT: Huh, ik zie nu dat dit mijn eerste bericht hier is? Ik heb me toch echt voorgesteld en in een aantal topics wat gezegd?
@ Laupa, er is een crash geweest en de berichten na 3 september zijn daarna verloren gegaan. Dat zou de reden kunnen zijn dat dit je eerste bericht is. Jij gaat inderdaad wel heel erg snel, doe je mee aan Cetro Trial? Ik moet namelijk eerst de pil slikken en begin op 6 december met de deca. Op 22 december heb ik de uitgangsecho. Eigenlijk was de planning een paar dagen later, maar ik ben eerder ongesteld geworden dan verwacht en kon dus ook eerder beginnen Heel veel succes!
@Saskia: Het gaat inderdaad heel snel bij ons, maar dat zal waarschijnlijk wel zijn omdat we aan hadden gegeven dat we meteen wilde starten, en misschien waren er andere mensen die nog op wintersport gaan ofzo en daarna pas willen starten? Geen idee, eigenlijk Maar het hele traject is gewoon geel snel gegaan bij ons, in Juli voor het eerst bij de Gyn geweest, September de IUI en nu in December de IVF ICSI. Maar we zijn al 3 jaar bezig met zelf proberen en in Juni eindelijk de stap naar de huisarts gezet. Ik ben wel blij dat ze zo handelen, voor hetzelfde geld laten ze je nog een tijd aanmoderen met nog meer IUI's ofzo. Maar de gyn zij bij die eerste IUI al dat het hoogst waarschijnlijk niet zou lukken op die manier. Maar omdat ze toen het zaad al bewerkt hadden hebben ze de IUI toch gedaan. Dan wist ik ook hoe dat was en konden we gaan bedenken of we verder wilden met IVF. Wat is een Cetro Trial? Ik heb vandaag mijn eerste spuit decapeptyl gezet. Hmmmmm, was wel even eng moet ik zeggen Heb hier een half uur met die spuit in mijn handen gezeten en durfde eigenlijk niet. Maar op een gegeven moment bedacht ik me: Het MOET gewoon, klaar. En toen heb ik het gedaan, viel me eigenlijk erg mee achteraf.
Cetro Trial is een onderzoek en dan gaat de poging sneller. Ik heb me er niet echt in verdiept, omdat wij dit niet willen. Ik dacht door jou snelle traject, je hier misschien aan mee doet maar zo te lezen toch niet. Gelukkig viel het spuiten je achteraf toch mee. Ik ben benieuwd, nog 1,5 week en dan mag ik gaan spuiten. Hoefde jij niet eerst aan de pil maar mocht je gewoon in je eigen cyclus beginnen met de deca?
Ik heb al jaren een heel regelematige cyclus dus daarom hoefde ik denk ik niet aan de pil. Ook heb ik jaren geleden een trombose been gehad dus ik mag niet eens de pil slikken.
Aaa vandaar. Ik heb een vrij regelmatige cyclus, maar hier is het protocol. Daardoor kunnen ze een makkelijkere planning maken en ligt je cyclus al een beetje plat voordat je met de deca begint. Daardoor duurt het wel iets langer allemaal, maarja dat is niet erg. Zolang ik in januari maar op roze ga
Mijn eerste IVF is helaas mislukt, maar hebben nog vijf topemmy's in de vriezer. Word binnen nu en een uur gebeld door het UMC om verder te bespreken wanneer er een tp kan plaatsvinden. Dat zal januari worden, hoewel ik liever nu meteen aan de beurt ben. Vandaar dat ik me hier wel wil aansluiten. Moet nog wel een beetje drukker worden. @laupa hé jou ken ik van het nov/dec topic! @sas jij hebt vandaag je eerste echo...spannend! Weet hoe je je voelt want ongeveer een maand geleden had ik die...succes met alles! Op naar een vruchtbaar 2011!
He Snoes, het moet hier inderdaad nog wat drukker worden maar leuk dat jij je aansluit! Een cryo-tp in januari dus waarschijnlijk. Het zou ideaal zijn als het meteen kon, maar helaas... wachten wachten wachten, daar bestaat de mmm uit. Ik heb trouwens vandaag geen echo, maar ik ga vandaag starten met de decapeptyl
Oeps, sorry, zie het inderdaad staan in je onderschrift. En heb je al gespoten? Viel het mee? Ik hoor morgen wanneer de voorbereiding voor de tp is. Wil het liefst meteen er achteraan, maar dat zal wel niet. Ik reken er niet op, dan valt het altijd mee. Maar hopen doe ik wel stiekem... Fijne avond!
Nou, dan hoop ik met je mee! Zou mooi zijn als je eerder kunt tp-en! De deca zit er nog niet in, over een minuut of 20 ga ik hem erin jassen!