HOii Hoii Ik heb een vraagje; ik ben 38 weken en 2 dagen zwanger vandaag. Alles verliep tot nu toe eigenlijk goed. Nou moest ik afg dinsdag voor controle. Daar vond de verloskundige dat mn bloeddruk hoog was (80 onderdruk) terwijl ik normaal 60 heb. En ik had een erg strak gespannen, harde buik. Ze dacht misschien te weinig vruchtwater. En ik gaf aan op sommige dagen de baby een stuk minder te voelen. Ze stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. Ik maakte me natuurlijk wel een beetje zorgen... in het ziekenhuis kreeg ik een ctg en dat zag er allemaal keurig uit zeiden ze. En ook kreeg ik een echo waarop bleek dat ik genoeg vruchtwater had. Maar nu is mijn vraag; ik heb dus in ieder geval het laatste gedeelte van de zwangerschap iedere nacht een hard gespannen buik. Je kunt precies zien waar wat uitsteekt, de billen of de rug. Mijn buik loopt dan heel scheef en het lijkt alsof mn vel om de baarmoeder strak getrokken is. Daardoor voel ik de kleine 's nachts ook net. Overdag trekt dit dan weg en wordt mn buik weer wat zachter en voel ik de kleine wel gewoon af en toe bewegen. De ene dag wat meer dan de andere dag. Ik maak me toch wel druk zeker om de nachten. Maar omdat in het ziekenhuis alles wel goed bleek weet ik niet of ik me voor niks zorgen maak of niet. Wat vind jij dr van? alvast bedankt voor het antwoord
hoihoi, laatste loodjes! Spannend joh! s'avonds en s'nachts komen de spanningen van over dag er vaak uit. Het trekkige gevoel een harde buik, is ook een oefening van de baarmoeder. wat je nog zou kunnen doen, als je dit nog niet hebt gedaan is je urine laten controleren op een blaasontsteking. Warmte helppt heel goed tegen deze klacht, neem lekker een kruikje mee naar bed of neem een warm bad of douche voor de nacht. Imke