Even benieuwd wie er ervaringen heeft met innestelingsbloedingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nou, de titel zegt eigenlijk alles. :D Ik ben even benieuwd wie er allemaal een innestelingsbloeding hebben gehad en hoe dat er uit zag en hoe lang het duurde.

Mijn situatie is zo: Ik ben dus in augustus met mijn pil gestopt, sindsdien niet meer ongesteld geworden, maar heb vorige week dinsdag of woensdag een ovulatie gehad. Maandagavond en donderdagavond heb ik het gezellig gemaakt met manlief.

Gisteren, dus op z'n laatst 8DPO, had ik ineens bloed na het plassen. Ik voelde sinds gisterochtend al wat 'activiteit'/zeer lichte krampjes. Dit bleef eigenlijk de hele dag verder een beetje aan sukkelen. Wel wat bloed, maar nog niet genoeg om het een menstruatie te noemen. Vanochtend wakker geworden en toen toch wel echt aan het bloeden.

Nu lijkt het dus wel echt op een menstruatie, maar het is wel minder en ik heb dus géén menstruatiepijn, terwijl ik dit tijdens mijn pil, maar ook vóór mijn pil, best wel heel heftig had altijd.

Nu ga ik gewoon uit van een supervroege menstruatie hoor, ik heb zelfs mijn handtekening al aangepast. Ik bedoel; er is 5,5 maand niets gebeurd, toen ineens eisprong, ik denk dat mijn cyclus gewoon nog heel erg in de war is. Maar toch is er ook die nieuwsgierigheid en daarom dit topic. Ik weet dat de meeste mensen géén innestelingsbloeding hebben en dat als dit zo is, dit maar een klein beetje is, maar ik ben gewoon benieuwd of er iemand is die iets anders heeft ervaren. (ik denk dat dit stiekem nog een sprankje hoop is dat ik waarschijnlijk gewoon los moet laten) (en ik ben eigenlijk ook al hartstikke blij als dit wel EINDELIJK mijn echte ongi is en ik gewoon door kan naar de tweede ronde - die hopelijk gewoon netjes is)

2. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.036
    113
    Nou een innestelingsbloeding kan best lijken op een menstruatie maar het is vaak wel korter. Ik zou een weekje wachten kijken wat het doet? En miss een testje wagen. Dan weet je wat het is geweest!

Knuffel

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    spannend, je zou over 2 dagen kunnen testen (doorgaans test je 2 dagen na een vermoedelijke innesteling al positief!)

4. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.036
    113
    2? Ik dacht 4 pas aangezien het hcg per 48 uur verdubbeld

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    De meesten testen op 10dpo al positief, HCG maak je al aan vanaf bevruchting maar pas echt actief wanneer de innesteling is geweest, maar vaak is het in die eerste 48 uur al zodanig hoor dat de kv 2v5 het al kan meten

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#6 Be Happy, 19 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2017
    Dan heb je grote kans op een licht streepje door een naderende eisprong mocht het wel gewoon een menstruatie zijn geweest. Want jawel, zwangerschapstesten zijn ook goed in het reageren op je eisprong.

Zoals hiervoor gezegd, zou ik een dag of 3 wachten en dan even een zwangerschapstest gaan doen.

Overigens betekent een positieve ovulatietest helaas niet automatisch dat je dan wel een eisprong MOET hebben. Het geeft alleen maar een LH-piek weer en zegt helaas niks over een daadwerkelijke eisprong zelf.

Het kan dus goed zijn dat je cyclus nog van slag is na pilstop en dat dit je eerste natuurlijke menstruatie is. Deze kun je ook niet vergelijken met pilbloedingen of je menstruaties die je voor de pil had. Het moet immers allemaal nog op gang komen. Verder kunnen natuurlijke menstruaties onderling ook nog van elkaar verschillen. Dat je ene menstruatie bijvoorbeeld heftiger is dan je voorgaande menstruatie. Wil niet automatisch zeggen dat het dan innestelbloed is wat vaker niet dan wel voorkomt en innestelbloed is zeker niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap.

Maar doe over een paar dagen dus eens een testje. Die moet dan wel een lichte tweede streep geven bij zwangerschap.
    Negatief, dan kun je je gaan richten op je naderende eisprong.

Succes!

7. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hee girls,

Dank voor jullie reacties. Als ik zondag nog steeds twijfel gooi ik er een testje tegenaan. Net weer geplast en qua hoeveelheid bloed begint het nu echt wel op een menstruatie te lijken. Het is alleen heel vroeg en ik voel er nagenoeg niets van, dat vind ik vooral heel gek.

Maar dat kan toch niet? Een innestelingsbloeding is toch altijd een stuk minder dan een menstruatie?

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Of het een innestelingsbloeding was, geen idee, maar ik heb op de dag van de positieve test (10DPO) wat bruine afscheiding en een minescuul beetje rood bloed gehad. Dit was een paar keer die dag met afvegen, verder helemaal niets gezien.

Ik denk dat je er het beste vanuit kunt gaan dat je ongesteld bent geworden, gezien de hoeveelheid!

9. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik vrees het ook, jammer hoor, maar aan de andere kant ook wel weer fijn dat ik na al die maanden eindelijk ongesteld ben. Nu hopelijk gewoon een nette cyclus.

10. Linda468

Linda468 Lid

20 nov 2016
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een innesteling bloeding gehad 3 dagen voor m'n nod. Het was eigenlijk meer een bruinige veeg. Eenmalig meer niet

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Realiseer je een paar dingen:
    - tussentijdse bloedingen of vroege / late menstruaties komen vaak voor;
    - innestelingsbloedingen komen vaker niet dan wel voor;
    - een innestelingsbloeding kun je vaak wel onderscheiden van een menstruatie want het is 1) vaak korter, 2) minder qua hoeveelheid, 3) bruin van kleur en 4) gaat vaak niet gepaard met krampen;
    - zwangerschapstesten reageren vaak ook op een naderende eisprong ;);
    - hcg maak je aan vanaf de innesteling en verdubbelt zich elke 48 à 72 uur (dus 2 à 3 dagen).

Op basis van bovenstaande kun je kijken of je een test wil / kunt doen ;)

12. MamaMan0n

MamaMan0n Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.020
    1.036
    113
    Dus stel zondag een innesteling had wanneer zou je dan een licht positieve test kunnen verwachten?

13. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik gewoon ah menstrueren ben hoor. Laat ik maar gewoon blij zijn dat ik geen krampen voel.

Misschien dat ik er zaterdagochtend even een testje tegenaan knal. Dan zit ik op 10DPO en zou ik met een Action Earlytest wel iets moeten kunnen zien. Maar ik ga uit van ongi dus negatieve test.

14. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik heb bij alle 3 mijn zwangerschappen innestelingsbloeding gehad. Waterig rood/roze en eindigde in bruin. Hooguit 1 a 2 dagen.

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou dan zou je morgen toch al wel een licht positieve test mogen verwachten..

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    10 dpo is alsnog erg vroeg, maar als je echt veel (helder) rood bloed verliest (met stolsels), ga er dan idd maar vanuit dat je aan het ongesteldheidsbloeden bent ;)

17. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ja hoor, helder rood bloed met stolsels, dus gewoon ongi. Nou eigenlijk ook reden voor blijdschap hoor! Zolang op gewacht, nu moet ik niet verdrietig gaan zitten zijn, hahaha! Hopelijk snel weer een nieuw eitje. Ik ben benieuwd hoelang deze ongi gaat duren. Wel heel fijn dat ik er helemaal geen last van heb qua krampen. Ik dacht dat als ik zolang moest wachten dat het wel enorm heftig zou gaan worden.

18. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Ik heb de pil destijds (13) genomen vanwege de heftige krampen. Tijdens de pil ook menstruatiepijn, maar minder. Nu zonder pil niks noppes krampen. Heeeerlijk. Nadeel: voel het niet meer aankomen:D
    Was een stille lezer, maar fijn dat je menstrueert! Kun je verder

19. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hee Eef, dankjewel zeg! Wauw, dan ben ik toch wel even heel erg blij! Kan dus gewoon! Ik dacht juist dat het heftiger zou worden nu, maar nergens last van. Heel fijn idd! Nou, dan ga ik gewoon weer vrolijk verder met de ovutestjes zodra de ongi klaar is.

20. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Dus toch echt ongi geworden. Nou, dan hoef je geen testje te doen hoor.
    Hopelijk word de volgende ronde een mooiere kortere cyclus!

Deel Deze Pagina