Ik heb al sinds mijn innesteldag allerlei kwaaltjes maar met name de krampen in mijn buik/darmen zijn erg vervelend, zeker als je lange dagen moet werken. Normaal als ik ongesteld moet worden heb ik de eerste dag mega veel pijn; zo erg dat ik alleen met meerdere paracetamolletjes en een kruik op mijn buik nog enigzins kan functioneren. De eerste dag heb ik dan slechts een beetje bloedverlies en pas de 2e of 3e dag begint het in alle hevigheid en dan is de pijn weer normaal; gewoon zeurderig maar te houden. Zaterdag is pas mijn NOD en ik zit nu ook al met een kruik op mijn buik ivm met de krampen die lijken op het begin van een menstruatie maar toch anders en ik heb nooit krampen voor de 27e dag (de dag waarop mijn menstruatie altijd begint). Overdag op mijn werk kan ik niet met een kruik op mijn buik gaan zitten dus ik wilde paracetamol gaan slikken maar daar staat op dat je die in geval van zwangerschap alleen in overleg met je huisarts mag slikken... Wat doen julllie tegen de kwaaltjes en wat kan op je werk zonder een mogelijke zwangerschap te schaden?
Hoi rozewolkje, Je kan er niet zoveel tegen doen ik heb ook last van krampen op het werk maar ik kan dan moeilijk een kruik pakken...Dus meestal probeer ik dan gewoon rustig te zitten en dan gaat het wel weer weg....Ik moet niet te druk bezig zijn want dan komen die krampen juist....maar meestal komen ze savonds spontaan als ik op bed lig dan pak ik ook me kruik erbij werkt verzachtend....maar je kan er weinig tegen doen....
ik kreeg van de huisarts te horen dat je gewoon paracetamol mag slikken! Dus gewoon doen, is wat ze tegen mij zei.
Rozewolkje, Paracetamol mag je inderdaad gebruiken tijdens de zwangerschap. Maar voor alle medicatie geldt; hoe minder hoe beter. Dus als het moet; gebruik het, maar overdrijf er niet mee. Toen ik zwanger was, had ik ook regelmatig een drukkend / kriebelend gevoel in mijn onderbuik, een gevoel dat ik niet ergens anders van herkende. Toen eindigde het echter snel in een miskraam. Ook nu voel ik dat weer, maar ik durf niet te veel te hopen op een zwangerschap, baal steeds zo van de teleurstelling iedere maand dat ik weer ongesteld word. laat je weten hoe het gaat?
paracetamol mag als het niet te doen is. ( bij veel pijn of griep ofzo ) niet zomaar wekenlang. en dan 1000mg op zijn hoogst per dag. (door de gyn verteld) dat zijn dus 2 pilletjes. en voor alles moet je natuurlijk wel rekening houden met de eerste 3 maanden termijn mocht je zwanger zijn. dus red je het zonder doe het dan zonder. een warme douche ofzo. en s avonds inderdaad je kruik.verder is er weinig aan te doen.
Bedankt voor jullie reacties. Nou ik voel toch maar liever wel wat want vanochtend voelde ik helemaal niets... werd er helemaal onzeker; zo 1 dag voor mijn NOD... maar in de loop van de dag was het gevoel van een samentrekkende onderbuik er weer en nu nog steeds. Wel voel ik me vandaag stukken beter dan de afgelopen dagen; nu maar hopen dat dat juist positief is!