Hoi dames! Vanavond gaan wij met de hele familie wokken omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn. Maar, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik neem namelijk altijd rundvlees, maar als dit gewokt is, is het nooit rood van binnen. Kan ik het dan wel gewoon eten? En bij Tiepanyaki kan opzich alles, behalve bieftstuk? Gezien dat wel rood is, en ik niet van doorbakken biefstuk hou haha. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik niets eet wat niet goed is voor ons kleintje Liefs
Toen ik ging wokken heb ik alle visjes laten liggen en wat rund genomen. Bij het wokken gevraagd of ze het wat langer wilde wokken ivm zw. (Was toen nog niet zichtbaar). Verder zijn de toetjes meer aan mij besteedt dus daar heb ik toen het meeste van op (ijs met fruit hmm)
Maar bijv. Pangafilet bij de Tiepanyaki kan wel toch? Dat wordt heel goed gebakken. Rund heb ik sowieso altijd en tot nu toe 1x een stukje gehad die wel rood was na het wokken, maar dat omdat hij nog veel groter was dan normaal haha.
Toevallig vorige week gewokt en bij het bakken van de visjes moest ik wel wat langer wachten dan de rest omdat de kok de visjes goed wilde bakken ivm zwangerschap. (Die kok had net zelf een kindje gekregen en wist precies wat wel en niet mocht) Dus ik denk dat ze er normaal niet zo streng op kijken. Geef gewoon aan dat je zwanger bent, dan bakken ze het wel wat langer door. Eet smakelijk en veel plezier!
Volgens mij kan er heel veel omdat er bij zo'n wok restaurant de vlees en vis veel beter verhit word als op een doorsnee gasfornuis. Ik heb ook lekker tilapia op en ossenhaas ( had het wel tegen de kok gezegd dat ik zwanger was)
Ik sluit me aan bij de rest. Geef aan dat je zwanger bent en of ze rundvlees en vis wat langer willen bakken. En als je het niet vertrouwd gewoon niet eten. En verder nog gefeliciteerd met je ouders en maak er een gezellige avond van.
Haha ik zag de titel van dit topic voorbij komen en dacht, dat kan er maar 1 zijn!! Eet smakelijk vanavond mop, ga ik lekker op een houtje bijten
Ik zou de vis niet nemen soms ligt het er erg lang en je weet niet hoe vers het is en hoe koel het is bewaard.