Vanavond wokken! Nog ergens op letten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niicci, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames!

Vanavond gaan wij met de hele familie wokken omdat mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn.
    Maar, zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
    Ik neem namelijk altijd rundvlees, maar als dit gewokt is, is het nooit rood van binnen. Kan ik het dan wel gewoon eten?

En bij Tiepanyaki kan opzich alles, behalve bieftstuk? Gezien dat wel rood is, en ik niet van doorbakken biefstuk hou haha.

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik niets eet wat niet goed is voor ons kleintje :)

Liefs

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Toen ik ging wokken heb ik alle visjes laten liggen en wat rund genomen. Bij het wokken gevraagd of ze het wat langer wilde wokken ivm zw. (Was toen nog niet zichtbaar).
    Verder zijn de toetjes meer aan mij besteedt dus daar heb ik toen het meeste van op (ijs met fruit hmm)

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Maar bijv. Pangafilet bij de Tiepanyaki kan wel toch? Dat wordt heel goed gebakken.
    Rund heb ik sowieso altijd en tot nu toe 1x een stukje gehad die wel rood was na het wokken, maar dat omdat hij nog veel groter was dan normaal haha.

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Toevallig vorige week gewokt en bij het bakken van de visjes moest ik wel wat langer wachten dan de rest omdat de kok de visjes goed wilde bakken ivm zwangerschap. (Die kok had net zelf een kindje gekregen en wist precies wat wel en niet mocht) Dus ik denk dat ze er normaal niet zo streng op kijken.

Geef gewoon aan dat je zwanger bent, dan bakken ze het wel wat langer door. Eet smakelijk en veel plezier!

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Volgens mij kan er heel veel omdat er bij zo'n wok restaurant de vlees en vis veel beter verhit word als op een doorsnee gasfornuis.
    Ik heb ook lekker tilapia op en ossenhaas ( had het wel tegen de kok gezegd dat ik zwanger was)

6. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Ik sluit me aan bij de rest. Geef aan dat je zwanger bent en of ze rundvlees en vis wat langer willen bakken. En als je het niet vertrouwd gewoon niet eten. En verder nog gefeliciteerd met je ouders en maak er een gezellige avond van.

7. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Haha ik zag de titel van dit topic voorbij komen en dacht, dat kan er maar 1 zijn!!

Eet smakelijk vanavond mop, ga ik lekker op een houtje bijten:p

8. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de vis niet nemen soms ligt het er erg lang en je weet niet hoe vers het is en hoe koel het is bewaard.

Deel Deze Pagina