Zwangerschapsvitamines

Discussion in 'Zwangerschap' started by ice19, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ice19

ice19 Actief lid

Sep 12, 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hallo,

Ik wil graag weten welke zwangerschapsvitamines jullie gebruiken en hoe dat dat gaat. Ik heb eerst etos zwanger worden gebruikt. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was heb ben ik centrum materna gaan gebruiken. Nu ben ik al sinds een week heel erg misselijk( denk van de zwangerschap) en iedere keer als het tablet inneem moet ik binnen een half uur braken. Als ik ze niet neem valt het reuze mee. Nog wel misselijk maar niet iedere kee braken. Hebben meerdere van jullie hier ervaring mee?
    Ik hoor het graag!

Gr. Ice

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik neem die van vsm en ben er tevreden over. Neem ze al van voor de zwangerschap en kan ze blijven nemen tot na de borstvoeding. Je hebt die ook met visolie (is heel goed voor de hersens van jou en je kind) maar ik neem die apart omdat dit een stuk goedkoper was.

3. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik heb davitamon mamma plus visolie. Heb ze een paar weken niet kunnen slikken, ik kreeg het er niet in, kokhalzen, blijven hangen, geen pretje. Ga dat kreng ook niet doorbijten, dan ga je echt overgeven!! En is niet goed ook natuurlijk.

Na een paar weken weer geprobeerd, eerst met hema tabletjes, die zijn kleiner, en dus makkelijker wegte spoelen, toen kon ik weer over naar de grote monsters.

Over de vitamine zelf, ik heb er voor gekozen omdat dit een compleet verhaal is, vitamine en visolie. Nutricia? Heeft dat ook, maar dan moet je twee losse pillen slikken, niet handig... Verder heeft vsm ook zoiets en zijn er vast wel huismerkvariaties van te vinden..

4. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

ik neem de solgar prenatal nutrients..
    deze kan ik de gehele zwangerschap gebruiken en ook nog onder de borstvoeding...
    zelf ben ik heel tevreden over deze..

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Die van VSM en de hema vallen doet.
    Davitamon en de etos wordt ik misselijk van..

6. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Davitamon mama plus

7. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Ik heb davitamon mamma plus visolie

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had ook Davitamon mama plus visolie capsules, wel de duurste volgensmij.
    Ik heb een paar maanden moeten overgeven en heb me er toen maar bij neegelegt dat ik iets minder vitamines binnen zou krijgen.
    Daarna waren die capsules erg fijn want die slikken veel makkelijker.

9. Lien26

Lien26 Actief lid

Jul 5, 2011
    355
    0
    0
    Ik heb gravitamon, aangeraden door de huisarts.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

davitamon mama en baby + visolie
    goed maar duur

groetjes

11. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb in het begin die van VSM Mama gebruikt, maar ze waren te groot om in te nemen omdat ik behoorlijk misselijk ben.
    Toen ben ik overgestapt op Gravitamon omdat dit ook werd aangeraden door de verloskundige.

En tot nu toe gaat het prima.

12. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik heb die van VSM Puur mama, vind ze goed te doen!

Tipje voor jullie allemaal: op aanraden van mijn dietiste en gyn slik ik dagelijks 5 microgram EXTRA vitamine D. Schijnbaar nemen we dat veel te weinig in, ook al drink je twee of drie glazen melk per dag.
    Het voedingscentrum en de vereniging van dietiek is daar nu druk mee om het op de verpakkingen van vitamines te krijgen.

Het moet niet, maar wij nederlanders krijgen veel te weinig vitamine D binnen en het is voor je kindje alleen maar goed voor de botten. Ik heb gewoon zo'n klein potje van Davitamon bijgekocht (een klein tabletje is 2,5 mg dus ik slik er twee per dag boven die ene grote van VSM)

13. c85

c85 Lid

Mar 25, 2009
    90
    0
    0
    Ik ben begonnen met gewoon foliumzuur tabletjes van de Etos. Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik op de mama plus visolie gegaan. Zo weet ik zeker dat ik de goede vitamines binnen krijg, gelukkig had ik er niet zo veel problemen mee om ze door te slikken, ik had meer problemen met gewoon fruit en groente.:) Maar dat is gelukkig allemaal voor bij en kan ik nu letterlijk voor twee eten, blijf honger houden haha!

14. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    de 1e tijd had ik gewoon kruidvat multivitamientjes en bij apotheek foliumzuur, had ik iets te veel folium maar dat plas je uit

nu is mijn ijzerwaarde heel hoog, is niet erg ofzo maar kan op je darmen spelen
    dus heb nu de multi vitamien en foliumzuur bij 14 week aan de kant gezet en van kruidvat eigen merk vitamientje D gehaald om de winter te overbruggen

niet teveel dure onzin kopen, gezond eten is de key volgens de verloskundige

15. daantje30

daantje30 Lid

Nov 6, 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb die van davitamon Mamafit met foliumzuur ook gelijk. Slik ze sinds een paar dagen en heb er tot nu toe geen last van gelukkig

16. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

May 12, 2011
    555
    51
    28
    Female
    Ik slikte bij de vorige zwangerschap vanaf dat we probeerden zwanger te worden tot het einde van de borstvoeding Centrum Materna (de gewone zonder de visoliecapsules)
    Nu slik ik weer Centrum Materna.

's Morgens eet ik wel eerst iets en daarna slik ik de vitamine

17. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Gewoon kruidvat eigen merk VITAAL ZWANGER. Te gebruiken als je zwanger wilt worden, zwanger bent of borstvoeding geeft. Zit alles in en scheelt zeker de helft of meer met de dure merken!

18. stella84

stella84 Actief lid

Jan 8, 2011
    169
    0
    0
    De eerste drie maanden heb ik foliumzuur geslikt. Gewoon van Kruidvatmerk. Daarna overgestapt naar Davitamon Compleet Mama. Die slik ik nu nog steeds.

19. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Ik heb gelezen dat het kan zijn dat je misselijk wordt van je zwangerschapsvitamines. Dit schijnt vooral voor te komen als er een erg hoge dosering ijzer in zit. Misschien de moeite waard even te kijken of die in andere pillen minder hoog is?

20. Kir

Kir Lid

Apr 3, 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik slik ook die van de kruidvat.
    Twijfel ook over extra vitamine D, maar dame van Etos zei dat er voldoende is zat.
    Ik zal het de volgende keer vragen aan de verloskundige...

Share This Page